Saab och morötter
Jag funderar lite på det här med det sjunkande skeppet Saab (när jag inte fantiserar om Ola Salo).....det kan väl inte vara vettigt att pyttsa in FEM MILJARDER KRONOR i ett bolag som GM inte ens vill ha längre? Att ge konstgjord andning på något som med stor säkerhet redan är dött? Varför ska staten gå in och "rädda" ett privat företag helt plötsligt? Då skulle man ha betalat till bolag som Ericsson och Volvo med när de fått varsla en massa människor? GM hade chansen under 15 år att blåsa liv i Saab men lyckades inte, vad är det som får förespråkarna till den konstgjorda andningen att tro att STATEN kan göra bättre?!?

Men nu till nåt annat: Så här ska jag från och med nästa vecka (då jag måste börja laga mat igen) göra varje dag för att sätta lite festprägel på vardagen. Kan väl inte vara så svårt?!?


Tyvärr lade gårdagens kock så mycket energi på att snida morötter att han glömde lägga i jordnötter i jordnötsåsen.

Kommentarer

Chrissan:

Håller med dig om den där SAAB-affären..lite irriterande... Men om jag startar en firma så kanske jag kan få lite skattepengar så det går runt...;)



Du ser...ingen idé att göra sig till i köket inte. Blir pannkaka av alltihop! ;0)

2009-02-19 @ 10:56:52
fru furman:

Jag förstår ju att Mona Sahlin vill vara hjälte och samla poäng till nästa val, och att det inte är kul att behöva lägga ner Saab, men då får de tänka nytt istället....Vindkraftverk kanske, som Maud Olofsson sa, hehe!

2009-02-19 @ 11:37:43

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.