Lite om ryssar igen.
Ryssarna har stängt av gastillförseln. De har inte kommit överens om ett bra pris med Ukraina.
Då vred de på kulventilen eller membranventilen. (Mannen inflikar, för det är skillnad på ventiler förstår ni, det går verkligen inte att bara skriva "ventil".) Således får inte de andra länderna som köper gas av Ryssland något, för Ryssarna tror att Ukraina kan sno gas i smyg om de inte stänger av helt. Nu fryser de som fan i forna Jugoslavien bland annat. Ja....vad var det jag sa om ryssar, vad var det jag sa!?! Och så finns det de som använder ryskt antivirusprogram i sin dator. *skakar uppgivet på huvudet*


Tänk om de snor gas, vi stänger av istället!

Kommentarer

Gustaf:

SJÄLVKLART har man ryskt antivirus. Man måste ju tänka på att stödja de svaga i världssamhället. Tänk hur många som inte tycker om dem. Kan inte vara lätt.

Förresten röstar jag på att de har en nålventil. Så det så.

2009-01-07 @ 20:14:01
fru furman:

Ja nålventil kan det också vara, membranventil har de inte, det är för hightech för dem. Men kulventil skulle det kunna vara....

2009-01-07 @ 20:20:59
Gustaf:

Ja om det inte är någon av dessa andra typer då ;-) :

(med risk att stöta mig med Mannen då...)



Kulventil

Kägelventil

Kägelbackventil

Vridspjällventil

Vridslidventil

Kilslidventil

Backventil

Avluftningsventil

Flänsventil

Vinkelventil

Växelventil

Shuntventil

Sätesventil

Victorventil

Strypventil

Riktningsventil

Tryckbegräsningsventil

Flödesreglerventil

Lasthållningsventil

Hydraullås

Säkerhetsventil

Slangbrottsventil

Dumpventil

Överströmmningsventil

2009-01-07 @ 20:36:28
Äjj-Käjj:

En tangentventil hade varit fint att stänga av ibland!



Tur att jag aldrig hann skaffa det där antivirusprogrammet!

2009-01-07 @ 20:41:56

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.