Ludmilla was here
Jag har i två dagar haft besök av 2 rumäner och 2 ungrare (de två sistnämnda är svärföräldrarna.)
Nu är jag psykiskt utmattad av att sitta och le, nicka och se ut som om jag förstår vad de säger, att springa med mat i nävarna samt kräva av barnen att de uppför sig som om de vore uppfostrade på öststats-hårt-vis-med mycket-mycket-diciplin och ändå ha ett trevligt leende mot alla. Fast jag helst vill jaga bort dem med en Kalaschnikov.
Svärmor pratar dessutom HEEELA TIDEN, och varvar mellan "svenska" ungerska och rumänska och hon glömmer bort sig och pratar fel språk till oss alla, och så måste hon ju ta om allt på rätt språk så allt hon säger blir omrabblat upp till 6 gånger. Det är som att sitta med en Ludmilla Engqvist på speed.
Nu ska jag gå och dö på soffan.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Aaahaa, ja, då förstår jag att mitt förslag på tvprogram inte föll på läppen?



Dö inte! Ta en skvätt Palinka och skriv mer om detta besök!

2009-01-03 @ 21:15:10
Äjj-Käjj:

Vänta nu; vilka var rumänerna, då?

2009-01-03 @ 21:16:03
fru furman:

svärmors kusin och hans rumänska fru.



Mannens familj är ungrare men bodde i Rumänien.

2009-01-03 @ 21:24:47

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.