Det låg ett brev.....
Det här brevet låg på min säng i går kväll när jag skulle sova:

Hej! Vi är rädda att det är ett människoben i boden, eftersom den låg vid den bruna porten vid muren. Vi vill att du mamma tittar på benet i morgon (vi har lagt det i vatten för att se om det händer något.) Vi är osäkra och rädda.
(Matilda: Jag är rädd att GUD gör något dumt med mej och Filippa) HJÄLP
Tänk att ett litet ben kan ställa till med så mycket. Miss Filippa och Prinsessan Matilda




Tjejerna hade på nyårsdagen tillsammans med sina kompisar startat en DETEKTIVBYRÅ och hittat ett ben.
Innan sovdags fick de tydligen lite ångest över vad de verkligen dragit hem och lagt i vatten. Tänk om det var ett människoben och att GUD skulle straffa dem?!? Jag jobbar i kyrkan, det gör jag, men är det något som jag ALDRIG skulle göra så är det att ens nämna Gud tillsammans med straff eller dom, med den enkla förklaringen att jag själv inte tror på en övernaturlig makt som skickar blixtar i huvet på oss om vi gör något opassande. Var får man den tanken överhuvudtaget? Har de sett nåt på TV om en straffande Gud eller vad?!?
Det är verkligen dags att skrota  den gamla dömande Guden, vi människor (som inte är psykopater) har förmågan att känna dåligt samvete över saker så det räcker och blir över.
Fast nu ville jag inte debattera om Gud, jag ville bara flasha mina döttrars gulliga brev.
Nu ska jag ut i boden och kolla in benet de dragit hem.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Uppväxt i Bohuslän med Schartaus kyrka så förstår jag mycket väl deras skräck för Guds straff. Men mamma löser troligen fallet, så behöver de inte oroa sig mer?

2009-01-04 @ 12:12:11
Matilda:

hahaha, åååh, älskar såna där barnlappar! den MÅSTE du spara och visa när de blir äldre!



(hittade inte din chokladmuffinstatuering som skulle finnas här i arkivet jan 09?)

2010-04-04 @ 22:35:08

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.