Min blogg i form av ett gratulationskort:
I går kom Pappa och Hon som inte blir firad hit. Faktum är att  hon fyller på måndag så vi fick liksom fira varandra! Vi börjar med att ge varandra varsitt paket, med tillhörande Grattiskort förstås.

Av det enorma kortutbud som finns i vårt land, råkar vi köpa precis likadana till varandra!

Fast det jag fick var lite mer välarbetat ...

Det står så här:

Fru Furmans underbara blogg 2009-01-24

I dag kom Borgarpappa och Bonusmormor för att (försenade som de alltid är...) gratta mig på 33-årsdagen. Hade med sig några kuddar och tulpanbeströdd fleece-filt samt en flaska Fernet - fast den var nog mest till glädje för mannen... Den ena kudden var tillverkad av Bonusmormor själv, den andra var tulpanbeströdd även den. Så, på en skala 1-10, hur kul är detta? Men OK - de försökte i alla fall... Javisst ja, jag fick en hemgjord tårta och en slant till ny BH/dammsugare också!
Kommentera!
Kommentar 1, Äjj-Käjj: Ohhh vilken lyckost du är! Jag har längtat efter ett  sånt set av kudde och filt med tulpaner, men får aldrig det!
Kommentar 2, Gustaf: Va trevligt att de tänkte på dej-det var ju inte ens jämnt du fyllde...men vad är det där "Fernet"? Kan man googla på det?
Kommentar 3, fru furman: Jo, Fernet Branca är en superläskig magen-bitter som Borgarpappa lärde Mannen att uppskatta - dom tror att dom blir lite speciella om de tycker om detta snusk......

Kommentarer

fru furman:

Webmastern, tack för "översättningsgrejen", så jäkla rolig!!!!

2009-01-25 @ 10:40:24
Gustaf:

Osannolikt med lika kort. Fast, 1. Ni är släkt 2. Kanske är dåligt utbud utanför Sthlm-Gbg ;-)))

Men VÄLDIGT uppmärksam och rolig idé, jag bugar! Och sätter igång å googla Fernet. Eller kanske gurgla? Haha!

2009-01-25 @ 10:49:07
Äjj-Käjjj:

Hahahahahahahahahaha!!!!!!!!!

2009-01-25 @ 23:59:45

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.