Vila, ett verb jag icke får uppleva.
I dag är en sån där dag som bara känns jobbig och, ja, jobbig helt enkelt. Alla säger att man ska VILA men det går ju inte för att barnen bara bråkar och skriker. Så man lämnar dem på dagis och då har Agaton fått ett fult sår på fingret och fröknarna berättar läskiga historier om amputerade fingar och blodförgiftning.
Så jag åker hem och ringer vårdcentralen (femte gången på fyra dagar - väck mig mitt i natten och jag ska rabbla numret utantill). Ber om en tid senare eller dagen därpå så jag kan få VILA lite när det äntligen är tyst hemma. Men nej, de har bara tid i dag, ungefär så dags att det inte ens är nån idé att lägga sig för att VILA. Jo, jag försökte, la mig på soffan och blundade..... försökte slappna av....... känna hur kroppen tyngs ner i kuddarna........ mmmmm........
Då sätter Filippa, som bara är skensjuk, ( =Så fort man kollar in i hennes rum hänger hon med ögonen, men när jag går därifrån börjar hon öva danssteg framför spegeln) igång att spela Frankrikes schlagerbidrag från 2005. Högsta volym, innan jag ber henne sänka, på repeat - om och om igen. Texten kan hon inte, utan refrängen "Chacun Pense á Soi" är utbytt till hennes översättning: "Käka massa svamp". Sedan ska det uppträdas och jag vill bara vara i ett tyst vakuum.
Men det får väl bli i den vadderade isoleringscellen på dårhuset förmodar jag.



Håll tillgodo: "Käka massa svamp".

Kommentarer

Gustaf:

Grymt bra låt. Not.

Enligt Wikipedia (...) fick den hela 11 poäng i finalen och kom näst sist.

Frågan är hur 17 hon kom på att välja just DEN låten...??

2009-01-21 @ 15:05:52
fru furman:

Hur ORKAR du googla en sån sak?!? För mycket fritid eller?!?

2009-01-21 @ 18:57:48
fru furman:

eller "wikipedia" sånt menar jag!

2009-01-21 @ 18:59:04
Äjj-Käjj:

Skäll inte Furman! Jag uppskattar i alla fall värdelöst vetande.

2009-01-21 @ 19:04:22
fru furman:

Nej jag skällde inte, jag bara undrade....Fast med stort frågetecken asså....

2009-01-21 @ 19:28:41
Garfield:

Du ser la när det är inlagt - för lite å göra på jobbet... ;-)

OCH, en brinnande längtan efter att få reda på hur dåligt det gick för en låt som denna. Jag är ju inte världsbäst på schlager (heller), så jag blev glad att europa för en gångs skull tyckte som jag... :-D

Åsså tänkte jag kanske det var nån mer som undra. Typ Äjj-Käjj då...

2009-01-21 @ 19:35:30

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.