4:e dagen på semestern, det regnar och det kom från Polen - ett skitland om ni frågar mig.
Inatt regnade det en halv barnbassäng, liten modell (jag vet, det är dags att skaffa regnmätare, men det känns så supervuxet, jag är faktiskt en evigt ung 70-talist om ni inte redan visste det)...... Så för att rädda den stora bassängen från att spricka av allt vatten ställde jag mig i morse iklädd trosor, gummistövlar, hängpattar och fleecejacka och skottade vatten med snöskyffel. Det hela måste ha sett komiskt ut, men poolskyddet blev tömt och regnet kunde fortsätta strila. 

Den yngsta har bytt person och lystrar inte till namnet Agaton längre, han heter "Roffe" och är hamstern i Disney's senaste rulle "Bolt". Vi ska döda det elaka monstret och jag är katten "Strumpan".  Jag fattar inget för jag har inte sett filmen, men jag märker att jag får min vilja fram genom att vara den där Katten och när jag kallar honom för Roffe når jag oanade höjder. Han åt upp en hel macka och två ägg, en yoghurt och tre bitar tomat till frukost, bara genom att säga "nu äter vi Roffe."  Tack Disney.



Min son Roffe, dagen till ära i nagellack.

 
Bilden är stulen från filmaktuellt.se

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Hahahahahahaha! Du borde lagt in en "dagens outfit" ju!

2009-07-09 @ 12:09:27
Gustaf:

Gillar den bilden där Agat.. f'låt Roffe ligger nöjd medan Strumpan stretar emot Bolts målinriktade resa... Men så länge Roffe gillar läget som sagt... ...barn är för roliga! :-D



Antar det inte fanns någon som hade lust att bli blöt för att föreviga ditt skyfflande...

2009-07-09 @ 17:56:45

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.