2:a dagen på semestern: Regnskur med världens åska, men också sol.

Solen visade sig och det var riktigt varmt. Jag skapade ett planteringsbord i uthuset som jag velat ha länge men inte orkat ta tag i. När det var klart kom det värsta åskovädret jag sett och efter det, ett ljuvt solsken igen.

All åska gav mig sån energi (ja, det är som jag laddar upp mig själv under tiden blixtarna slår ner) att jag gjorde ren ugnen med hjälp av ättiksprit, citron och bakpulver som de gör på "Rent hus". Och det blev rent som, ja, ni kan inte förstå hur rent det blev!!!


Det är snart dags för ett inlägg om någon irriterande president i nåt diktaturland som retar gallfeber på mig, men detta får räcka för idag. Ett feel-good-inlägg. Fy fan vad jag ska plantera om plantor här, med blommiga handskar och rutigt förkläde, typ.


Kommentarer

Markattan:

Åh så spännande, ett gallfeberinlägg att vänta på, det ser jag särskilt fram emot.



Trevligt med lite solsken iallafall och så bra att du kan ladda batterierna när det åskar, praktiskt ju.



Markattan

2009-07-07 @ 18:49:47
Gustaf:

Feel-G(o)od-inlägg kan man inte få för många i semestertider - tackar!

Gud vilket härligt ställe - jag vill OXÅ ha ett uthus med planteringsbord att stöka runt i! Grrr, dags surfa Hemnet så fort jag kommer hem från 08-land!

2009-07-07 @ 22:02:49
fröken Elin:

Nice!! Minns du vilken blomma man kan göra knark av?

2009-07-08 @ 00:01:41
Marie:

Planteringsbord har jag haft i åratal... nu ska du snart se att du börjar kolla efter sticklingar och frön på Tradera också ;)

2009-07-08 @ 23:04:10
Äjj-Käjj:

Åh, så himla trevligt!



Jag stod idag och planterade om i altantrappan. Dubbelvikt och med jord överallt. Rödtotten åt upp det mesta men jag skulle ÄNDÅ vilja ha ett fast ställe att stå på...

2009-07-08 @ 23:55:18

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.