Sista veckan.
Vi är hemma och jag har bara en vecka kvar på semestern.

Jag måste dämpa ångesten med rosévin för att inte falla för djupt av det faktum att jobbveckan kommer starta med ett tältläger i en skog. Med dass.

Jag hatar dass lika mycket som jag hatar krig och orättvisor. Särskilt om de delas med cirka 300 andra som skiter efter varje måltid så de blir fulla efter bara ett par dagar, för det är så länge jag står ut. Sedan ska jag hem och hjälpa till med ett annat jobb i församlingen, gudskelov.

Jorå........ så rosévin är min livlina just nu. Make sense, doesn't it?


Glada barn på Grönan, nästa vecka kan det bli Liseberg....... vi får se....

Kommentarer

Markattan:

Åhh, stackare du, läger och utedass låter ju så där kul. Men av motgång blir man stark, i nöden växer man... Eller något.

Njut av slutet och drick så mycket rosé du orkar, det är du värd.



Markattan

2009-07-25 @ 17:45:02
fröken Elin:

Man ska bara kissa på utedass! Det andra håller man inne med tills man är hemma igen. Njut av din rosé nu! Jag köpte inte din "krokodil" idag, ska ta det en annan gång. Köpte dock ett rödvin jag inte druckit innan, men jag ska göra det nuuu! ;-)

2009-07-25 @ 22:14:33
Gustaf:

"Alla som heter Roffe räcker upp en hand!" :-)



"När den där intensiva huvudvärken kommer efter ett par dar, då vet man att man förträngt ´stora A´." /Gammalt lumpenordspråk

2009-07-27 @ 08:06:27
Äjj-Käjj:

Ja, för FAN! Liseberg! Och kom hem till mig. Jag har 3 vattenklosetter! ( Och rosévin )

2009-07-29 @ 07:50:00
Äjj-Käjj:

Vi har förresten inte ens kommit iväg dit själva. Förut bodde vi 2 minuters gångväg därifrån och var aldrig någonsin där. Vår plan är att aldrig ta dit ungarna för då vet de inte vad de missar och så tjatar de inte. Då slipper jag stå där och trängas med hela Sveriges dialekter och stora rumpor.

2009-07-29 @ 20:03:22
Gustaf:

Var där ikväll. Där var verkligen alla nordens dialekter och rumpor.

Det var också en strategi du har. Alternativt går man dit såpass ofta så det inte är ngt spännande... Men så har jag bara en tös också.

Men Ä-K, om du inte går dit kan du ju inte råka träffa på FF m familj? ;-)

2009-07-29 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.