Furman News
God afton. Vår huvudnyhet: Agaton har slutat sova i vagn på dagis och gått över till vilan på madrass. Han tycker det känns coolt.

Ekonominyheter: Mamman glömde plånboken hemma och kunde därför inte köpa dill fastän det finns en överhängande risk att grannen kommer med levande kräftor i kväll.

Nu vidare till nöje: Den trötta Mamman har bakat rabarbermuffins och gått på trivselkväll på Filippas skola. Där fick man se en historiekavalkad från Vikingatiden och fram till Nyköpings gästabud. Detta avslutades med en dansshow till "Tingaling Remix".

...och nu till sporten: Svartmyrorna förlorade sent i går och Mamman vann en jordskredsseger med hjälp av list, sirap, Myrr och ren ilska. Kvar är spillrorna av ett lag myror som nog aldrig kommer tillbaka.

Vädret: Oklart, men väderspänning och magknip existerar.

Och med det önskar vi er en fortsatt god kväll.


Kommentarer

Marie:

Nyheter utan en massa sport - me like :)

2009-06-03 @ 21:40:15
fru furman:

hehe, tack för tipset Marie, jag lade just till lite sport också! :-)

2009-06-03 @ 21:48:47
Äjj-Käjj:

Första gången jag tyckt sportnyheterna var så intressanta! :-) Grattis till segern!

2009-06-03 @ 22:32:08
fröken Elin:

Tänk så trevligt för fru Furman att hon har ytterligare en trivselkväll i morgon att se fram emot! Dock utan historiskt inslag...(skit, jag vill ju att MIN trivselkväll ska vara värst!) Bonden tycker vi ska supa till i stället, helt klart den värsta trivselkvällen i Ödeshögs kommunala skolas historia..

2009-06-03 @ 22:47:13

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.