Jag tänker.......
Det finns så många saker man undrar över hela tiden.

Det är ju nyttigt, för ofta kommer man ju fram till en massa saker, och han hade ju rätt han Descartes, ni vet den franske filosofen som faktiskt hängde här uppe i Sverige och tom. dog här. Han undervisade Drottning Kristina i filosofi, och hon var så jäkla vetgirig att han tvingades gå upp redan klockan fyra på mornarna och det var inte precis asvarmt i slottet så han fick lunginflammation och dog.

Nåja, han sa iallafall, "jag tänker, alltså finns jag", och det måste ju betyda att det är bra att man undrar, klurar och tänker. Ja, för då finns man. Och det är ju positivt.

Vad 17 var det jag ville säga med det här? Jag kommer inte i håg.

Men är det inte underligt att det faktiskt finns ett program på riktigt som heter "Hjälp jag är med i en japansk TV-show"....! Och att Regina Lund som gärna vill ses som en seriös artist ställde upp i den? Jag menar, Klasse Möllberg kan man ju förstå, men Regina?!?

 

Han Descartes, han skulle aldrig gett sig in i det där programmet, det är jag ganska säker på...

Kommentarer

Markattan:

Om Descartes hade sagt - jag finns, alltså tänker jag, hade kanske Regina Lund låtit bli att delta i detta konstiga program. Klasse Möllberg?



Markattan funderar bara lite här

2009-06-30 @ 23:55:18
Gustaf:

Mycket vist Markattan. Men tyvärr funkar det nog inte så enkelt och det antar jag Descartes insåg...



Vad du ville säga FF? Tycker det duger bara fint att lära oss lite bra historia och allmänbildning. Jag menar, Klasse Möllberg vill man ju gärna bli påmind om! ;-)

2009-07-01 @ 09:41:11

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.