Mitt hat för Söndag, den onda demonen.
Söndag Söndag Söndag. Som en ond demon står du och väntar redan vid lördagsnatten för att få göra dig påmind. Vad ska jag göra med dej varje vecka då du kommer med ditt budskap: " Sista dagen frihet - imorgon jobb! Sista dagen frihet - imorgon jobb!" Och Söndag, du säger det med hån i rösten, jag hör det så väl.

Du vill att jag ska känna ångesten krypa genom kroppen, att magsaften ska fräta hål högt uppe i magen, det är det du vill. Jag känner dej så väl Söndag, jag känner dej så väl.

Så mina vänner, hur ska jag bekämpa Söndag på bästa sätt?

1. dricka vin hela dagen och tro att det är lördag.
2. åka till Gränna och köpa polkagrisar.
3. hjälpa till att såga ner lite mer gran.
4. titta på TV och äta ostbågar (chilismak)
5. något annat, nämligen: ............

Kommentarer

fröken Elin:

Idag tycker jag att du ska sitta och titta på cyklister. Verkar säkrast att lämna bilen hemma nu när de invaderat våra trakter..

2009-06-07 @ 11:11:25
Gustaf:

Om inte tennis vore så långdraget är ju faktiskt Söderling i FINAL i e m. Men jag tycker du ska fortsätta å bli räddad av dina stora starka killar i den fina barkassen! :-D

Vinet spar du till Bolibompa ;-)

2009-06-07 @ 12:29:59

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.