Om att rensa ogräs och annat viktigt
Jag och Matilda har rensat ogräs i grusgången.

Det blev 6 stora hinkar, och händerna värker illa.

Detta läker jag med Rekorderlig Sommarcider, vanlig päroncider med jordgubb och rabarberlukt. Det är märkligt vad en lukt kan lura smaksinnet. Här sitter jag och tror att det är jordgubb och rabarbersmak liksom fast det inte är det! Nåja, man är ju ingen spårhund precis.

Under vår rensning har vi kommit på att det är synd om dagsländor eftersom de bara lever en dag och de borde byta med spindlar. Sedan har vi pratat om livet och vi tyckte båda att det är tråkigt ibland och roligt ibland, och att det är ju bra att det är tråkigt då och då, så man känner skillnaden, -precis som med årstiderna.

Då och då avbröt vi varann med ett: -"Duuu, jag har en viktig grej att säga"..... Och så säger den andra: -"Vadå"? Då svarar man:- "Jo att..........JAG MÅSTE RINGA CARINA, FÅR INTE GLÖMMA DET"! Och vi går på det varje gång båda två.

Slutligen blev det hård förhandling om vad hon skulle få för besväret, och hon var stenhård. Det slutade med 50 kr men då ska hon ha 20 kr till nästa gång vi rensar ogräs fast hon bara kommer att hjälpa till, citat:-"Aslite".



Bra grej.


Inte bra grej.

Kommentarer

fröken Elin:

Hon är absolut värd varenda krona. Tänk så tråkigt du skulle haft om hon inte varit med, vem skulle ringa Carina då? Fiskarn?

2009-06-16 @ 22:58:55
magda:

Svårt det där med pris! Hur lång tid tog 6 hinkar då?



Det är ju jobbigt om det eskalerar så att ungarna inte kan plocka ur diskmaskinen utan att ta betalt ;-)

2009-06-16 @ 23:08:18
fru furman:

Disken turas de om att plocka ur, skulle aldrig drömma om att ge dem betalt för det, det finns gränser!

2009-06-16 @ 23:14:20
Gustaf:

Låter som en trevlig stund på det hela taget :-)

Jag fick hjälp några minuter med rensning sist inför visningen, men det var mest i form av "rycka blad". Men det är kul att de gör sällskap - det kommer man helt säkert sakna i tonåren när man inte är mkt värd...

2009-06-16 @ 23:30:21
Flygvärdinnan:

FF. Skicka en oblat till mig! Det är ett bra pris! Oj, vad jag skulle bli nöjd!!! Tänk på att det här är den första/enda tävlingen jag vunnit, så det är viktigt att du gör mig nöjd. Faktiskt.

2009-06-17 @ 07:32:14
Äjj-Käjj:

Hade JAG vunnit hade jag önskat mig en all-inclusivehelg i det där vackra huset i Ödeshög. Och så hade jag velat ha Furmans kokta kräftor. Och jag hade gärna rensat ogräs och påmint om Carina.



Furman, gör nu en ny tävling. Skitriggad förstås. Förslag på fråga:

Vad hette Äjj-Käjjs kanin som bet hennes syster i låret och sen blev stulen?



Vad var det för färg på Äjj-Käjjs soffa i hennes första lägenhet?



Vill du ha fler tips? Fast du har nog fattat grejen nu, va?

2009-06-17 @ 12:51:01
fru furman:

Kära kära älskade Äjj-Käjj, du vinner en resa hit utan att svara på en enda fråga, jag skulle älska att mata dej med kräftor (det där var överdrivet för jag är som värsta egoisten när det kommer till kräftor men men...), du slipper tom. att rensa ogräs eftersom jag vet att ta hand om gäster jag. Jag tycker att du i v.28 tex. vinner en resa hit för då har jag semester men inte Mannen. Du kunde komma hit med barnen så kan de leka medan vi dricker rödtjut?

2009-06-17 @ 19:02:05
Äjj-Käjj:

V 28 jobbar jag lite väl mycket men vet du vad som skulle passa skitbra? Fredag-Måndag i v 27-28( 3-6/7. Då är jag ändå ensam med barnen för maken är på bröllop i S-tälje.

2009-06-21 @ 22:43:38

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.