Han hänger löst.
Den nyblivna femåringen ligger jävligt pyrt till här hemma. Morgondagens barnkalas hänger på en skör tråd.

Han kommer ner och säger att lillbrorsan ritat på sitt golv. Jag springer upp för att stoppa grafittikungen, som i vanlig ordning sitter och pusslar sitt Blixten Mc Queenpussel. 

På golvet, som slipades och lackades i somras med möda och stort besvär av mig själv i egen hög person, har någon nu ritat med bläckpenna. Lite här och där, på konstnärligt måfå, kan man säga. Jag skäller på Agaton och upprepar "bara rita på papper" minst 20 gånger. Han börjar inte grina som han brukar utan svarar lugnt "Sigge gjorde". Jag tittar noggrannare på kladdet, och under lekbordet, längst in i hörnet mot golvlisten står det SIXTEN, med bläckpenna.
Inte särskilt smart om jag får säga det själv. Det är som att ta av sig nylonstrumpan innan man lämnar banken efter ett rån och samtidigt uppge sitt telefonnummer.

Filippa gjorde en liknande grej när hon var i samma ålder. Tog en sten och ristade in FILIPPA med utropstecken på grannens baklucka. Inte heller det uppskattades.

Ibland blir man fed up på sina barn. Ungefär som när man ätit för mycket mat och någon frågar om man vill ha efterrätt.


                         GUILTY AS HELL.

Kommentarer

Gustaf:

F-N vilket GRYMT kort till inlägget. Pulitzerpriset fast fotovarianten. HAHAHAHA!!

2009-03-27 @ 12:55:49
Markattan:

Markattan påminns om när markatteungen fick fatt i min nya efterlängtade bok. Den prydde han med diverse teckningar och annat.... Ve dig lille odygdspåse! Men, en bok är en bok, ett golv är ett golv. Kan verkligen känna hur pyrt han ligger till, femåringen. Tur för honom att han fått sin fina present. Den hade väl hängt jäkligt löst annars?



Markattan

2009-03-27 @ 16:02:14
Flygvärdinnan:

Hahaha! Undrar om jag någonsin kommer att kunna sluta skratta!!!!Jag döööör! Fy fan vilket jävla satans skönt foto till storyn!!!Han ser ju verkligen ut som om han ångrar sig! Min M gjorde samma sak på en nytapetserad vägg. Inte smart, men snabb.

2009-03-27 @ 16:12:56
Äjj-Käjj:

Hahahahahah, vilken BILD!!

2009-03-27 @ 17:48:31
Flygvärdinnan:

Kom igen då!Mera mera mera!

2009-03-27 @ 17:50:51

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.