Hårdilemma, allvarligt alltså.
Jag är rödhårig egentligen. Sån där lejon-orange-kiss-röd ton. Nu har jag färgat det mörkt sedan i höstas. Så för några veckor sedan clownrött som snabbt färgades mörkt igen. Nu börjar det bli lejon-orange-kiss-rött i hårbotten igen. Dilemmat är alltså huruvida jag ska låta håret vara och väcka uppseende på bynn med halva håret rött och halva mörkt, snagga det så jag ser ut som en butcherflata eller färga det mörkt igen tills jag blir gammal och dör? Eller om det går att bleka det ljusblont och sedan möjligen färga det rött igen? (dock inte lejon-orange-kiss-rött.) HJÄÄÄÄLP!


Kommentarer

Gustaf:

Hmmm, vem är det på bilden..?? Ser ut som en svårt nöjd Elisabeth Höglund?

Halva håret går bort, kort går fetbort, övriga alternativ överlåter jag till en frisör - dock ej den lokale "förmågan".

Rött, är det den där Le-Loo du saknar?

Suck. Tjejer... Fråga Mannen vetja!

Men som sagt, gör det på en Salong. Try it, you'll like it.

2009-03-04 @ 18:13:44
fröken Elin:

Det ska tydligen vara modernt med utväxt. Fast det kanske bara gällde blont hår med mörka rötter. Jag för min del tänker gå tillbaka till det blondare stadiet. Men allvarligt Linda, du kan inte gå till han med billiga hårprodukter. Jag har alltid trott (eller sen det öppnade) att det egentligen är täckmanteln för en bordell.

2009-03-04 @ 22:53:49
fru furman:

fröken Elin, ja men det trodde ju jag också, det är därför jag gick dit, för att få lite spänning i vardagen!!!!

2009-03-05 @ 08:13:40
Äjj-Käjjj:

Haha, och så fick du bara håret "fixat"? En sån besvikelse.



Jag skulle också råda att gå till en frisör.

2009-03-05 @ 10:42:27
fru furman:

Nejnej, jag har inte varit där sedan sist då han klippte av allt som hämnd för att vi svenskar inte umgås med våra släktingar....men jag behöver bara få hjälp...kan man bleka bort det mörka eller måste jag se ut så här för alltid?!?

2009-03-05 @ 12:07:12
Äjj-Käjjj:

Man kan ju avfärga ( som jag skrev på FB ) men det blir illgult och väldigt torrt och slitet om man skall få det så många nyanser ljusare. Man måste nog se dig för att råda :-)

2009-03-05 @ 13:15:38
fru furman:

Vad är avfärgning för nåt, är det ett speciellt medel man kan köpa eller är det bara till att bleka så mycket som det bara går?!? Hjälp mig Ä-K!!!!

2009-03-05 @ 13:39:15
fröken Elin:

Så det var ingen bordell då, skittrist... men nåt skumt måste det var, för jag har aldrig sett nån kund där... hmm, lite knark kanske?? nu har jag dammat väldigt länge på samma fläck på skrivbordet, dags att förflytta sig..

2009-03-05 @ 17:59:32
Flygvärdinnan:

Nej men snälla människor!!!Sluta!!!JAG är frisör, jag kan hjälpa dig!Först fixar man utväxten, sen gör man slings, men man måste göra det hos mig, jag är bäst. Och ödmjuk. Ska du med på båten? Mejla mig isåfall, jag är lite rädd att båten är full av snuskhumrar o eventuellt en snuskig webmaster (som om det vore nåt negativt förresten??) som våldtar oss om vi går ut med öppet datum. För på Ålandsbåtar brukar det ju inte finnas snuskhumrar, bara om de har läst desperata hemmafruars bloggar eller nåt. Och, ja, ehh, mejl me!!

2009-03-05 @ 21:37:07
fru furman:

Jag mejlar dej flygis, det där verkar ju skitbra, att få åka båt OCH få hjälp med håret!!!! :-)

2009-03-05 @ 22:11:41
fru furman:

Känner att Webmastern oförtjänt blir kallad för snuskhummer här...jag måste försvara honom annars saboterar han min blogg, typ tar bort alla elefanter.Han är inte nån snuskhummer,bara lite normalstörd. ;-)

2009-03-06 @ 10:54:46
Marie:

Oj, bordell !!

Kanske borde varna både mamma och pappa som besöker den där frisören med jämna mellanrum.....

2009-03-06 @ 11:11:25
Flygvärdinnan:

Snuskhummer är mycket fint i mina ögon. Jag vill att han ska va en snuskhummer, de är roliga, i think.

2009-03-06 @ 20:21:01
Webhummer/Snuskmaster, whatever.:

Det var värst, Flygis. Låter nästan som en inbjudan till båten.

Och nej, jag ska inte ta bort några elefanter. Men, kanske låta dem tjyvröka lite?

2009-03-06 @ 21:22:43

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.