Jag ballar ur.
Jag skulle direkt när jag lämnat ungarna på dagis med ilfart dra till affären och köpa flera paket hårblekning. Jag hade som en nödplan också tänkt inhandla nån brun ton utifall att jag skulle se ut som en neonorange stopplampa i huvet. Allt var klart. Min plan skulle skrida till verket. I mina innersta tankar hade jag tom. nån vision av att det skulle kunna se blont ut och att jag äntligen i mitt liv skulle få se ut som Madonna i början av 90-talet. Jag vet att det var orealistiskt. (Jag har dessutom en kalkonhaka så det där med Madonna var ju bara trams, ser mer ut som han Hitchcock i profil.) Jag gick upp i gryningen och googlade mig runt bland skräckhistorier om avblekningar och missfärgningar. Jag törs inte. Detta mina vänner är bara ytterligare ett bevis på att jag mognat som människa. Borta är den impulsiva dåren som kastar sig in i vad som helst utan att tänka. Inte särskilt mycket BillyIdol-coolt,  men moget och eftertänksamt. That's my new name: Mogen och eftertänksam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.