Blir du inte glad stryper jag dej unge.
Det händer grejer i helgen hörrni. Sixten fyller 5 på tisdag men vi firar honom redan på lördag med máma och táta (farmor och farfar alltså), den snälla styvmamman och Han som jag inte längre tror går på soppdiet. Pojken min ska få en rejäl grej som är något han bara drömmer om att få. Det är tom. så att han inte ens "skriver" det på sin önskelista för det är i hans värld så fjärran att han skulle kunna få det på riktigt.

Han som jag inte längre tror går på soppdiet ska ta med sig "en riktigt bra kamera så man kan fota blicken när han får se presenten". Och jag och Mannen har planerat att parkera den under en stor kartong i trädgården där han ska få lyfta på den själv. Snopet värre om ungen skulle va blasé och fråga om han inte skulle få något mer. Då ska jag låsa in honom på hans rum tror jag. Eller nåt annat grymt. Typ tillaga risgrynsgröt eller blomkålsgratäng som han avskyr.



Här smygs det bakom jubilarens rygg. Fort in i boden så han inget ska se! (bilden är tagen för några dagar sedan innan våren kom. Nu har vi tulpaner i trädgården som nästan blommat ut. Nä nu ljög jag.



Coola hjälmen...han kommer att likna Astrosmurf.

Kommentarer

kicki:

Jag fyller den 12:e augusti.. hint

2009-03-19 @ 09:25:53
fru furman:

Då får du kliva över staketet och provåka!

2009-03-19 @ 09:28:04
Äjj-Käjj:

Världens bästa present ju!! Du lär nog inte behöva straffa med blomkålsgratäng! :-)

2009-03-19 @ 17:07:31

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.