Får man lov att klaga lite?
Idag är en sån dag då jag tycker att det mesta suger. (Ja jag vet att solen skiner, men nu skiter jag i det.)

Jobbet:
Nästa vecka ska jag sitta i en förbannad mantel på en orgelläktare med en plastfikus och berätta om Getsemane trädgård för ointresserade femteklassare, tre gånger. Det är meningen att jag ska älska sånt i mitt jobb. Det gör jag inte.

Barnen:
Spyr, skiter, bråkar. Eller de spyr inte så mycket längre, men jag tror att de ska göra det varje gång de hostar.

Mannen:
Kommunicerar inte med mig. Eller så är det jag som inte gör det.

Ekonomin:
Elräkningen (saftig), båda bilskatterna på samma månad (kom i håg; sälj ena och skaffa ny med annan slutsiffra i reg.numret.)

Nu fattas bara springmask och munsår så är det komplett. Jag har säkert mer att klaga på, men jag kommer inte på nåt just nu.



Ja och så samtidigt vet jag att jag bor så här:



Att jag har fyra friska (i det stora hela) fina barn som kom till oss som på beställning:


Att jag har en man som älskar mig fast jag kan vara skitjobbig, arg och grinig. Och elak med.


Nu ska jag läsa hemska cancer-bloggar för att uppskatta mitt ganska okejiga liv. Alternativt anordna barnbio med hjälp av popcorn i pappersstrut och hyrfilm.

Kommentarer

fröken Elin:

Klaga du, skulle kunna ösa ur mig lite jag också. Men för att göra mitt liv lite roligare ska jag gå upp på övervåningen och kasta ut de ruttna äpplena genom fönstret... Om jag inte hade bått i glesbygden kunde jag gjort det till ett mer spännade projekt. Fast jag kom ju sist i kast med lite boll i fyran, så jag lär väl inte få iväg dem mer än 1 meter.

2009-03-25 @ 16:42:25
fru furman:

På tal om äpplen..... Mina ekonomiska svärföräldrar kom hit i lördags med 13 kilo (!!!!!) äpplen till oss. De hade kostat 3 kr/kg och då hade de "plankat" in på Willys flera gånger fast man inte fick köpa mer än 5 kg. Så min fråga är om du vill ha mer äpplen att kasta, för har jag här.

2009-03-25 @ 17:08:00
fröken Elin:

Det var verkligen en present att vara tacksam för!! Min svärmor brukar erbjuda mig äpplen från sin trädgård varje år. Vet inte om hon har dåligt minne för i min trädgård (hennes barndomshem) finns det 10 äppelträd. Skicka hit dina svärföräldrar nästa år så slipper de planka in på Willys. (Och nej, jag vill inte ha fler äpplen att kasta, den låda som jag av präktighet hade plockat ihop i höstas behövdes inte kastas, äpplena gick ut själva)

2009-03-25 @ 17:12:01

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.