Om tidningar
Tidningen Amelia kom ut nån gång på 90-talet när jag var en ung snärta i gymnasieåldern. Då var det en kärringtidning för medelålderstanter med begynnande klimakteriebesvär med jobbiga chefer på jobbet där man fick tips om hur man skulle handskas med dem. Jag läste en kvarglömd på pendeltåget mellan Linköping och Linghem en gång och tänkte att "den dagen jag köper en Amelia så är slutet nära". Det var ju Veckorevyn och Frida som gällde. (Mitt livs novell var för töntromantisk för min smak. Och Starlet hade konkat.)

Nu för tiden köper jag Amelia de gånger då det medföljer en dvd som tilltalar mig. Annars absolut inte. Nu var det med en dvd som jag ville ha, så då drog jag hem en sån här blaska som jag tror ska vända sig till medelålderskvinnor och såna där tjusiga brudar i 30-årsåldern som jag är. Men jag har nog tagit fel på vilken målgrupp den vänder sig till i alla fall?



Nilf=Norrlänningar I'd like to fuck     
"Vad är det som gör att vi så hett drömmer om att få erövra en norrlänning? Kanske deras hemvävda lite tafatta sätt som gör att vi faller som furor...."

Hilf=Homosar I'd like to fuck
"En hilf kan vara många kvinnors hemliga dröm, han är en toppenkompis, en bra lyssnare, kan dessutom vara ett bra smakråd när du ska köpa kläder, bla bla  bla"........

Jag vill varken knulla Nilf-Ronny eller Hilf-Tony (han är ju förresten mest sugen på Magnus Samuelssons rumpa, det vet ju alla....)

Det är så förbannat barnsligt att jag trodde jag råkat få tag i Filippas Okejtidning. Men dvd:n var bra.

Kommentarer

fröken Elin:

Det var "En ung Jane Austen", eller hur? Har spanat på den... Verkar som om vi har samma smak, kanske skulle ta ett "Stolthet och Fördom"-maraton i framtiden?

2009-03-26 @ 19:52:14
Äjj-Käjj:

Men oj! Vilket rafflande reportage!!



Och nya blogglänkar har du, skall kolla och typsnittet i headern är jättesnyggt!

2009-03-26 @ 20:26:51
fru furman:

Ja Elin, det var det, och den var skitbra! Ja vi ska absolut ha ett Stolthet och fördom-maraton och så avslutar vi med Förnuft och känsla, varsin bag-in-box till det så blir det toppen! ;-)

2009-03-26 @ 21:07:07
förken Elin:

Det är taget!

2009-03-26 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.