En sån häringa lista.
Jag kopierade en sån häringa (jag har en arbetskollega som säger så - det är västgötska) lista som många bloggare använder sig av när de inte har nåt vettigt att skriva. Det har inte jag heller idag.

  1. Hur gammal är du om fem år? 38 men nu tänker vi på nåt annat hörrni!
  2. Vem var den senaste du träffade? Jag sprang på fröken Elin i mörkret...
  3. Hur lång är du? 162 cm
  4. Vilken var den senaste film du såg? Gran Torino med Clintan (mycket bra faktiskt, annars går Clintan bort.)
  5. Vem ringde du senast? Morsan (ja, jag hade hennes pajform i skåpet)
  6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Va kul, då ses vi om en vecka!" till en junior från min grupp.
  7. Vad är dagens planer? Inte mycket kvar på dagen, men snusa klart och lägga mig med Jonas Gardells senaste bok ska jag väl hinna.
  8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms, jag tycker att det där med ringa är besvärligt.
  9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? skilda sedan den tid då plyschoverall på vuxna män var inne.
  10. När såg du senast din mamma? i måndags (hon hade gjort lasagne)
  11. Vilken ögonfärg har du? grön
  12. När vaknade du idag? 06.45 och det var motvilligt.
  13. Har du någon gång hittat en katt? Va? En katt? Nej men jag hittade en läkerol i jackfickan tidigare idag.
  14. Vilken är din favoritplats? I soffan med laptopen på magen.
  15. Vilken plats föredrar du minst? gynekologstolen.
  16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här, fast i en ny soffa. (säkert dyr.)
  17. Vad skrämde dig som barn? Panngubben. Brorsan sa att han bodde i pannrummet vilket resulterade i att jag hade ett tics som gick ut på att jag var tvungen att springa upp för trappen till övervåningen på 9 sek. annars skulle han ta mig. Detta pågick tills jag gick i 6:an. Min bror och jag har ingen vidare kontakt som ni förstår.
  18. Vem fick dig att skratta senast? Agaton som tyckte att jag skulle, citat: "smöj min jöv med salva"
  19. Är du för ung för att äga vinylskivor? jag har dem inte kvar. Jag är ju ung!
  20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar
  21. Sover du med eller utan kläder på dig? trosor, det räknas som kläder antar jag?
  22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 till Mannen och 2 till mig. Rättvist ska det va'.
  23. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej aldrig. *harkel*
  24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota, fast skor kan ju va bra om man vill smälta in i mängden på vintern utomhus tex.
  25. Är du social? Absolut! Jag är allas kelgris och vän - every day of the year.
  26. Vilken är din favoritglass? Rocky Road, chokladglassen med marsmallows. Ge mig en skopa och jag är din!
  27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skita på chefens skrivbord, torka mig i gardinen och gå hem. (nej jag vet inte...)
  28. Tycker du om kinamat? Så pass att jag skulle vilja bli kines.
  29. Tycker du om kaffe? Med mjölk och utan sump.
  30. Vad dricker du till frukost? te eller kaffe.
  31. Sover du på någon särskild sida? alltid på mage.
  32. Kan du spela poker? faktiskt inte, men jag kunde vändtia eller vändåtta eller vad det hette en gång i tiden.
  33. Tycker du om att mysa? Beror på var i cykeln jag befinner mig.
  34. Är du en beroendemänniska? Bara snus och bekräftelse i jämna portioner.
  35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, dessutom vill jag berätta att Lena Ph och Dolly Parton också delar min dag. Vi brukar skicka kort till varann vi tre.
  36. Vill du ha barn? Jag har fyra och de räcker. (tycker förnuftet och Mannen, känslan säger nåt annat men det skiter vi i här och nu.)
  37. Kan du några andra språk än svenska? Ja.
  38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. (gud vilken lång lista är den inte slut snart?)
  39. Föredrar du havet eller en pool? Både ock. Bara jag ser bra ut i bikinin.
  40. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och Odd Molly.
  41. Äger du dyra smycken? Nej, jag är inte den typen.
  42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Nu tänker jag på sex igen. Det måste vara ägglossningen?
  43. Vem är den roligaste människan du känner? Det var någon jag tänkte på men jag kommer inte på vem just nu..... Fast jag är kompis med Kristoffer Appelqvist på Facebook. Bara så ni vet.
  44. Välj ett ärr på din kropp? Blindtarmsärret. Vad ska jag göra med det när jag valt?
  45. Vad har du för ringsignal? Fuck you med Lily Allen.
  46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja en knallgrön virkad kreation som det står Linda på. En granne gjorde den när jag föddes. Jag såg ut som en groda i den.
  47. Flirtar du mycket? Nej det tror jag inte.
  48. Vart togs din profilbild för din blogg? i köket, och bredvid mig står en shaker med Nutrilett.
  49. Kan du byta olja på bilen? Skulle fixa det om jag måste. Men det finns en chans att det sprutar upp på rutan när jag slår på vindrutetorkarna?
  50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, inte än. Men det handlar om tur och skicklighet.
  51. Vilken var den senaste bok du läste? Ett tal till min syster av Linda Skugge, värsta gnällromanen.
  52. Läser du dagstidningen? Ja, fast på nätet.
  53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men en månadstidning.
  54. Dansar du i bilen? Dansar och vrålar/piper beroende på vad som krävs för att smälta in i låten.
  55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 (efter många år av RixFM)
  56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vilka sidor Matilda läst i lässchemat.
  57. När var du i kyrkan senast? Imorse. Vi sjöng en psalm som har samma melodi som "Jag har aldrig vart på snusen"
  58. Vad ska du göra nu? Borsta mina tänder och stänga av TV:n.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.