I'm gonna sue you bastards!
Barnen är nu svininfluensavaccinerade.

Det har ju pågått en livlig debatt om detta vaccin i många veckor och jag har i stort sett hållt mig utanför eftersom folk får tycka vad fasen de vill. Antingen vaccinerar man eller så gör man det inte.

Det finns lika många som är för som emot.

Jag bestämde mig tidigt för att lita på att sjukvården vet vad de gör när de ger oss ett vaccin. Om det skulle visa sig att det innehöll kaustiksoda eller något annat livsfarligt kan vi ju alla göra som i USA och stämma skiten av någon.

Det blir som i filmen Erin Brockovich, spännande if you ask me!


Kommentarer

Magda:

"...........Jag bestämde mig tidigt för att lita på att sjukvården vet vad de gör när de ger oss ett vaccin".



Klokt. Jag tror att de med paranoida vanföreställningar om att läkemedelsindustrin står bakom influensan, att vaccinet innehåller kvicksilver, att vi enbart ska vaccinera oss pga samhällsekonomin etc etc snarare bör söka hjälp på psykiatrin än att sprida rykten. Jag kör på din linje för jag har inte större kunskap än de på socialstyrelsen och läkemedelsbolaget. Och säger de att vi bör vaccinera oss så litar jag på att det är det bästa för mig och min familj.



Nä. Nu ska jag äta lite lax. Tydligen mer kvicksilver i den än i vaccinet ;-)

2009-11-11 @ 12:25:41
Gustaf:

Japp, har flera kompisar som blivit sjuka och legat rätt risiga i typ 2 veckor. Och nu efter helgen är hälften av 450 barn på Kålltorpsskolan hemma, så det känns som ett lätt val.

Om de nu bara kunde bli klara med ungarna så en annan kan få sig ett snabbt skjut oxå...

2009-11-11 @ 14:45:58
fröken Elin:

Du är så klok Linda. Konstigt att ingen skriver om dessa biverkningar: inte kunna slå bakåtkullerbytta, ont i armen vid framåtkullerbytta, inte kunna klättra högst upp i repen, värk i vänster arm när man hoppar hopprep. ;-)

Krabboll och gå på händer var helt otänkbart på gympan idag, då halva klassen var nyvaccinerade.

2009-11-11 @ 18:00:53
Gustaf:

Hahaha Elin, och du är rätt kvick! :-)

2009-11-11 @ 19:32:29
Den lilla extra you know........:

Kul att DU för en gångs skull litar på sjukvården......



å jag ska ta sprutjäveln btw.......................... jag får väl dö ung o bli ett vackert lik......

2009-11-11 @ 19:54:57

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.