Rom i bilder.


Utanför Colosseum... Den var trasig redan när jag kom, så det var inte jag!


Rolig skylt utanför. Men jag såg inga asiatiaka anus, gudskelov!



Inne i Colosseum.
Såg fräschare ut i filmen Gladiator och Russel Crowe var inte här heller. - Men vädret bjöd på 22 grader och underbar sol. Så klaga ska jag inte göra! Efter detta gick vi till Forum Romanum med den snyggaste guiden jag sett. Han hette Iiiian och var från Skottland. Han råkade spotta mig på kinden när han pratade och jag ville inte ens torka bort det.


Spanska trappan som måste vara den mest menlösa sevärdheten. En trappa med folk som äter glass, finns på torget i Ödeshög med, dock inte i november...


Jag vet inte vad det är för bil....kanske en Opel? Bakom kommer en Peugeot iallafall. Ja just det, Peterskyrkan längst bort i bilden ja.


Inne i Peterskyrkan. Snacka om bra produktplacering, man blir ju sugen på ett par nya basketskor direkt alltså!


En kille i guldkostym som definitivt inte har damp, tourettes syndrom eller parkinsson. Han stod helt stilla förutom när jag tog ett kort och sket i att betala.


Fonatana di Trevi. Dryga böter om man gör som Anita Ekberg och badar, snutar överallt som vaktar. Aldrig förr har jag varit så badsugen. Tänk att bara få doppa tårna lite i smyg.......


Tjejen i rött hår kommer från Tyskland och gillar U2, mörkt öl samt har en mamma som faktiskt jobbat på Karolinska sjukhuset i Stockholm. Bakom skymtar Phanteon.

 

 


Kommentarer

Tina:

Hoppas du hade en härlig resa:) Fina bilder var det..

2009-11-23 @ 09:31:37
Gustaf:

Haha, du har iallafall hittat väsentligheterna. Tycker du ska fundera på å bli guide!



PS. Inte ett ljud om flygningarna - var inte så hemskt va?

2009-11-23 @ 11:39:44
Marie:

Tycker du ska sälja ditt unika resereportage till "Vagabond" eller "Res"... de kan behöva lite nytänk

2009-11-23 @ 12:10:11
Tigerlilja:

Så bra du verkar ha det!

2009-11-23 @ 14:57:35
Åse:

Inget avundsjuk alls.... men glad att du är hemma har saknat dina blogg inlägg...

2009-11-23 @ 15:25:33
Hinas:

Hälade du på Påven?

2009-11-23 @ 17:48:54
Hinas:

HÄLSA!! Dataarsel.

2009-11-23 @ 17:49:24
Klaudia:

Hahah, Fredrik tvingade oss nästan att se den :) :P



Men den var riktigt bra! :)



Fina bilder du har lyckats ta. Kram

2009-11-23 @ 18:47:07
Ann-Sofi Brax:

Va skönt det ser ut, Rom verkar ju underbart!

2009-11-23 @ 18:50:11
Ingela:

AAAAvis!!!!

2009-11-23 @ 19:50:26
fröken Elin:

Nice!! Men jag läste snus på skylten, trodde du hade abstinenes...

2009-11-23 @ 20:05:36
Maria i Häggestad:

Ser ut som om vädret var på topp och att du fått se allt det vesentliga? Stavas det så?? Skit samma det viktiga menar jag iaf. Skönt att planet höll sig i luften när det skulle.

2009-11-23 @ 21:05:05
Catten:

Åh, kunde du inte ha doppat tån och tagit böterna för vår skull??!! Tror det hade kunnat funka om du försökt förklara bort det med att du är lika svensk som Anita... ;-)

2009-11-23 @ 21:16:18
Magda:

Vad roligt med så många bilder! Skönt att resan gick bra. Alltså tänk OM du dött- det hade ju varit....förskräckligt!

2009-11-24 @ 15:21:26

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.