Fröken, fröken, får jag säga en sak!?!
Jag har varit på föräldramöte ikväll.

Jag undrar varför jag alltid går in i rollen som "klassens clown" så fort jag kommer i en samling. Om det sitter en grupp gråa trötta människor med armarna i kors så måste jag alltid skoja till det.

Plötsligt sitter jag och berättar om mina starka doftminnen från när jag praoade en natt på Solgården, där en tant hade en stomipåse som läckte. Hur det möjligtvis kan ha bidragit till att jag valde ett yrke så långt från servicehus man kan komma. -Och detta bara för att läraren berättat att ungarna i klassen ska praoa en dag i vår.
Det är inte så att folk inte skrattar, nej då, de tycker jag är kul, men varför, varför MÅSTE jag berätta och "roa"?

Kan jag inte bara göra som alla andra och hålla käften? Ibland önskar jag att jag var en sån där tyst människa, men det GÅR inte, det bara bubblar i mig, jag måste få berätta!



Har ni hört den förut?!? "-Jo det var så här att Fänrik Jonsson var på permission..... å då kom bonden Hultman förbi....."




Kommentarer

Gustaf:

Tur vi inte har barn i samma klass, då hade det blivit clown-tävling...

Känner igen mig alltför väl... 'skäms'

2009-10-21 @ 00:49:30
Flygis:

Det är ju i och för sig såna som du som gör att man överlever föräldramötena.

2009-10-21 @ 05:44:31
magda:

Håller med Flygis! Om historierna inte är på nivån "jag är så jävla bra" och dravvel, skryt så är det ju UNDERBART med människor som kan prata och skratta. Var glad för den gåvan!

2009-10-21 @ 13:10:09
marcela:

Det är ju Du och det är därför vi tycker så mycket om dig! Kram

2009-10-21 @ 14:19:55
fröken Elin:

Så lustigt, på mitt föräldramöte var det jag som var den där clownen. Så nästa gång kommer du Furman, lova det! ;-)

2009-10-21 @ 17:12:14

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.