Jag förbereder mig.
Imorgon är det en viktig dag.

Fröken Elin kommer hit med kräftsoppa och jag står för vinet. Flygvärdinnan (den glamourösa) kommer också säger hon, men om hon menar allvar vet jag inte. (Hoppas det!)

Men det allra viktigaste: Vi ska inviga vår studiecirkel "se på kostymdrama a`la Jane Austen".

Kråsskjortorna och långkjolarna ska få dra in i mitt vardagsrum. Med blanka ögon ska vi blinka bort en tår när de två förälskade inte kan få varandra för att kvinnan kommer från en fattig familj som levt över sina tillgångar och den förmögne mannens släkt vägrar att godkänna deras kärlek. På slutet när de till slut får varandra ska vi fnittra över att det till slut blir så bra för dem, och när de kysser varandra så ska vi skåla, skåla över att kärleken alltid segrar.

Väljer vi BBC's Stolthet och fördom, där Colin Firth är med, kommer jag vara okontaktbar. Framförallt när han badat i sin lilla sjö vid sitt stora gods och Elisabeth Bennet plötsligt springer på honom, och han har öppnat upp sin kråsskjorta och det svarta håret är lite blött... Han ser lite generad ut och jag vet fan inte varför, för han är så jäkla snygg då. Ja, så väljer vi den Elin kommer jag vara alldeles blöt.

I blicken. Filmen är dessutom fyra timmar lång. Fyra timmar erotisk kittling, if you ask me.


Alla dessa filmer har ungefär samma underbara handling, VILKEN ska vi välja Elin?!?

Kommentarer

fröken Elin:

Jag har inte sett de två längst upp till vänster och inte dem nedanför. Förnuft och känsla ÄLSKAR jag, den har jag inte sett på skitlänge. Sen har jag inte sett En ung Jane Austen. Jag vill inte se den nya Stolthet och fördom. De bara svettas, flugorna surrar, kläderna är fula och Mr Darcy har ingen hals. Varför ska man göra en ny version på ett mästerverk?

Du ska veta att jag förbereder mig. Jag har stödsovit i soffan 1,5 timme, så jag inte ska vara trött imorgon!

2009-10-07 @ 18:51:51
furman:

Northanger Abbey suger fett faktiskt, den andra där uppe, wifes and daughters är utan svensk text, vi är ju intelligenta nog för att klara oss utan va, men den är sisådär, dessutom är det Elizabeth Gaskell som skrivit den. Jag röstar på En ung Jane Austen för den är skitbra fast jag har glömt vad den handlar om. En ung Jane Austen kanske?

Klassiska Stolthet och fördom är ju absolut underbarast...Men jag blir så frånvarande när jag ser den eftersom Colin...ja du vet...

2009-10-07 @ 18:57:27
furman:

Persuation är också skitbra, tyvärr utan svensk text, eller jo jag har den med det på en VHS, men jag har ingen sån spelare längre. Men det har ju du!Eller var det den jag hade gjort mig av med?!?

2009-10-07 @ 19:00:01
furman:

Nej det var ju Manfield Park! Attans!

2009-10-07 @ 19:00:28
Gustaf:

Härligt med "mental tjejporr" ;-)

2009-10-07 @ 20:09:31
marcela:

OOOOhhh, vad jag är avundsjuk på er...vill också ha en sån härlig studiecirkel. Själv studerar jag bara matte för stunden, kittlar mest i benen för att jag har så tråkigt och hellre vill röra på mig än sitta här. Ha det så mysigt!

2009-10-08 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.