Pingpongbollar?
Ett av livets stora mysterier är varför det gör så jävla ont att ha ägglossning.

Det är typ ett litet sandkorn som ska vandra i äggledaren för att möjligtvis bli uppraggad av en spermie. Hur kan det där lilla kornet göra så ont?!? Eller så är jag kanske är ett medicinskt fenomen, mina ägg kan möjligtvis vara stora som pingpongbollar? 

Ett annat mysterium är varför de flesta bönderna i Bonde söker fru har så nördiga namn. Per-Jörgen, Karl-Magnus, Jan-Olof, Roger, Kenneth ..... va fan ska det betyda?

Kommentarer

Helena m.4:

Efter leveransen av alla mina barn kan jag också känna på millimetern när det är dags och tror f**n jag vet exakt var sanddkornsäggen befinner sig på sin lilla korta resa genom kroppen... Inte skönt nån'stans.

2009-10-07 @ 21:37:02
A-K:

Auch! Jag har vidtagit åtgärder för att slippa denna djävulska pina! Mensvärk kan skita ner sig. DET var inte det värsta i månaden. Tänk godd att jag bara har söner!

2009-10-07 @ 22:09:47
furman:

Ps. Mitt ovårdade språk och ofogade irritation över bondenamn beror

på smärtan.Nu ska jag sova och hoppas att ägget är framme tills imorgon när jag vaknar.D.s

2009-10-07 @ 22:42:35
fröken Elin:

Jag och Bonden tycker att Per-Jörgen har taskiga föräldrar. Min Bonde har ett fint namn. Förresten är det aldrig någon som tror att han är bonde. Kan det ha med hudfärgen att göra? ;-) Sist vi var på traktordemo var det ingen som pratade med oss. Fast jag hade täckjacka och gummistövlar och hade lämnat handväskan i bilen. Jag såg ut som en äkta bondmora och sa högt att jag var LÄRARE. Då borde de väl fatta att Bonden är bonde, för de flesta bönder gifter sig med lärare.

Jag hade alltså inget att säga om ägglossning.

2009-10-08 @ 16:36:47
Bessan:

Jo, jag visade ditt blogginlägg för min sambo... ja, du vet ju vad han heter... och han kontrade med att din man har väl också ett ganska töntigt namn. Men han är lite känslig vet du. Jag tycker din man har ett jättefint namn. =)

2009-10-08 @ 19:19:08
furman:

Bessan...hehe, jag tänkte på din man när jag skrev det och hoppades för mig själv att du skulle missa det här inlägget! ;-)

2009-10-08 @ 23:29:24
Flygis håller med.:

Äggsatan.

2009-10-09 @ 14:04:46
anna:

Alltså, ägglossning är jäkligt jobbigt, jag håller med dig!



Angående Bönderna, så skrev jag redan under föregående säsong ett inlägg där jag funderade över om dubbelnamn och /eller töntiga namn är ett krav för att få vara med???

2009-10-10 @ 22:33:48

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.