Det här säger vi inte till någon....
Flygis brukar ibland skriva om den trötta pedagogen Ulla som varken gillar sitt jobb eller sina dagisbarn. Jag har en helt annan fröken att skriva om.

Agatons bajsning på toaletten har tagit sig till såna höjder att han tom. klubbar på dagismuggen. Han är dock medveten om att belöningsgodis inte är att vänta när han är där, men han gjorde ett försök. Så efter att fröken torkat honom frågade han efter godis.

-Men jag har inget godis, sade fröken.

-Vi kan titta i din väska, sade han hoppfullt. Och de kollade i hennes väska och där låg ju en kola som fröken delade åt bröderna Furman. De andra barnen stod och såg snopet på, några grät av avundsjuka.

Nej såklart inte, det var bara mina barn kvar, men iallafall:

så sa fröken att "-Det här säger vi inte till någon, det blir vår lilla hemlighet, att ni fått godis."

När jag kommer till dagis hoppar Agaton upp i min famn. Jag kramar om honom.

-Vad har du gjort idag då älskling? frågar jag.

-Jag lekt med Timmie å så fick jag en kolagodis av fjöken.

-Nej men fick du godis av fröken?

-Ja kolagodis fjån fjökens väska!



Imorgon ska jag försöka bajsa på dagis, och se om det kan bli en repris?


Kommentarer

fröken Elin:

Fråga dagisfröken om hon inte har något annat i väskan. Jag fick vuxengodis idag och jag behövde inte ens bajsa för att få det!

2009-09-09 @ 22:03:01
Fjöken:

Ha, ha, jo då Fru Furman, nån liten kola kanske det finns kvar...men det får inte bli en vana.

2009-09-09 @ 22:09:24
fru furman:

Åååå, ja det låter det! Men tror du inte hon kräver en liten fis iallafall? :-D

2009-09-09 @ 22:12:08
fru furman:

Nej men heej, Fjöken! Hallå alla: det där var Fjöken med kolan!

2009-09-09 @ 22:13:48
Markattan:

Det är ju det minsta man kan begära, eller Fru Furman då, en liten godis efter toalettbesök på dagis. Annars kan fjöken rycka sig i du-vet-vad...



Markattan

2009-09-09 @ 22:18:05
Äjj-Käjj:

Hahahaha, jag ser fram emot morgondagens inlägg! :-) Med bilder, väl?

2009-09-09 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.