Jag har ett jätteproblem. Nä, men ja, för MIG är det det!
Man har onekligen olika grader av problem, för här kommer mitt, och det är inget som kommer att spela någon större roll för resten av vår värld när det blivit löst.

Här kommer det, okej, är ni redo?

Jo det är så här att jag har tre hyllplan uppe nu, och två till som ännu inte är på plats. Meningen var att de skulle fortsätta ner mot golvet men då kan inte soffan stå där mot väggen och det blev så mysigt att ha den där. Det finns inga fler väggar och jag behöver lite mer plats, i allafall ett hyllplan till. Hänger ni med? Jo så hur ska jag göra nu då? Ska jag dra fram soffan igen där den stod innan eller tror ni jag kan skruva upp ett plan till ovanför det högsta? Blir det för högt, så det ser knäppt ut? Sänker jag nedersta hyllan är jag rädd att man slår i pallet när man sitter?



Gud jag känner mig som Blondinbella, fast på möbelnivå.

Nu måste jag bara avsluta med något vackert, jag låg och läste "Totte städar" och då knackade Dalmasen på med detta:


Man blir så lycklig alltså! Gör era grannar så här, va, vaa!?!


Kommentarer

Helena m. 4:

Okej Furman - du känner ju Götets kvinnliga svar på Ernst ... så vad väntar du på ?!?

Bjud in Äjj-Käjj över en helg igen så har hon skruvat ner (och upp igen) alla hyllorna så de effektivt sitter på ett bra avstånd från varandra samtidigt som hon trollat fram plats för en extra rad...

Mitt (dolda?) tips är alltså att sätta upp en hylla till, men inte ovanför de som sitter nu utan ta ner alla , spackla igen skruvhålen och sätt upp igen, men sätt den översta hyllan närmre taket så borde du kunna få in en fjärde rad utan att skalpera soffgäster - kanske...

2009-09-07 @ 22:46:32
Gustaf:

Du kan sänka den nedersta lite grann (och en ny överst). När du reser dig så lutar du framåt lite, det skulle va när man sätter sig bakåt isåfall som det finns risk att slå i. Provsitt. Eller snarare störst risk för barnen kanske att sänka för mkt - om Agge busar i soffan och inte bara sitter å ler å ser go ut. Kör lite olika avstånd mellan hyllorna om det blir för trångt, typ 30 mellan 1 å 2, 26 å sen 22 överst, ja du fattar.

Snyggt med plankväggen iaf, det gjorde ni bra!



Nej, mina grannar vet inte hur kantareller ser ut, vi bor i höghus :-(

2009-09-07 @ 23:41:08

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.