Hej allihopa!

Nu är vi hemma igen efter att ha åkt sammanlagt 4986 km. Här är de bilder från resan som gjort mest intryck på mig:



I de flesta ungerska mataffärer kan man köpa Sved gomba saláta. Det betyder svensk svampsallad. Ett rent påhitt från deras sida. Det är samma smak på tomatröran som det är i makrillkonserver och så har de rört i lite burkchampinjoner. Nu går ungrarna omkring och tror att det är värsta svenska maten. Jag blir allt lite upprörd. Men vi är inte så mycket bättre. Här har vi Budapeststubbe på fiket och ungrarna har aldrig sett ett liknande bakverk. Fast erkänn att Budapeststubbe ser trevligare ut?



Vi passade på att ta en dagstur till Mannens födelsestad i Rumänien när vi ändå var så nära. Vi gick bl a. till hans släktingars gravar. Det här mina vänner, är en vanlig kyrkogård. INGEN, verkligen INGEN bryr sig om att det ser ut som en soptipp bland gravarna. Jag var mållös.

På de tyska rastställena kan man som man (läs: lastbilschaufför) förlusta sig med en TravelPussy för 3 Euro. Man blir onekligen lite nyfiken på hur det skulle kännas att stoppa sin styva snase i en gummigrej i brist på kärlek. Antagligen sitter man i förarhytten bakom det fördragna skynket med spänd förväntan på hur skönt det ska bli. Med skakiga fingrar öppnar man sin pussy, vecklar ut den och vad vet jag? Fuktar den med saliv först? När man sedan är klar, känner man sig då tom och patetisk eller bara glad och nöjd? Tvättar man av den och återanvänder den vid ett senare tillfälle? Kör du långtradare och har testat detta, hör av dig med dina erfarenheter till [email protected]


Kommentarer

fröken Elin:

Kan du se rubrikerna om ens en tiondel av det där skulle ligga på en svensk kyrkogård? My Good!

Är du säker på att du inte köpte en pussy? Du kunde ju gett den till någon som fyllde jämnt till exempel. Sen kan jag säkert fundera ut flera andra som skulle vilja ha en, men det utelämnar jag här...

Eller en pussy på en svensk kyrkogård...hjälp liksom!

Men VÄLKOMMEN HEM, söta du!!

2010-01-05 @ 19:40:37
Äjj-Käjj:

Oh, jag hade köpt en pussy! Hur ser en sån uut??

2010-01-05 @ 21:18:28
Gustaf:

Kan man knö ner en B-stubbe i en T pussy? Eller blir det nån bi-smak?

2010-01-05 @ 21:30:15
furman:

Äjj-Käjj:Jag hade definitivt köpt en om inte toalettvakt-tanten krävt mig på de sista eurona för att hon typ håller toaletterna rena.



Gustaf: jag tror inte att det är meningen att man ska stoppa bakverk i pussyn. Det känns lite som filmen "9½ vecka",alltså ganska ute med matsex....

2010-01-05 @ 21:50:05
Flygis:

hahhahahaa!!!!!!!!Guuud så roooooligt!! Välkommen hem!!!! I missed you!!!!

2010-01-06 @ 07:48:10
Markattan:

Men vad skulle det heta på svenska tro? Resenågonting... Jävligt roligt men rätt äckligt. Nåväl, tur att ni är hemma igen, det har varit lite tyst och tomt här se.



Markattan, skrattar och ryser samtidigt

2010-01-06 @ 10:11:04
Ting:

Åh, en väghora!

Har du fått några mejl?

2010-01-06 @ 11:45:21
anna:

aj AJ AJ AJ mitt kyrkvaktmästar-hjärta gråter stora tårar när jag ser såna mardrömsbilder på kyrkogården:(((



uh så sorgligt...

pussyn hade jag köpt pronto, bara för att stilla min egen nyfikenhet, och säkert tvingat min stackars sambo att testa hahaha

2010-01-06 @ 22:26:58
fröken Elin:

Är du, eller framförallt Matilda, hemma imorgon? (torsdag, om du är lika off på dagarna som jag) Jag måste ju gratta!

2010-01-06 @ 23:06:38
marcela:

Välkomna hem. Saknade er på nyår. Mycket skoj att köpa på resan ser jag att du hittat. Kram

2010-01-09 @ 17:47:02

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.