Pirr i magen
Ni vet, när man var liten fanns det inte så mycket kul att se fram emot mer än födelsedagen, julafton och påskafton - då iallafall jag fick flänga runt i trädgården i jakt på ett gömt påskägg. Adrenalinhalten var kolossalt hög, jag minns hur pulsen dunkade ända upp i halsgropen.

Var kunde ägget vara, under rhododendronbusken? Bakom garaget? I häcken mellan oss och grannarna? Det gällde också att hitta före min finniga tonårsbrorsa som med ett flin gillade att diskret peka åt vilket håll mitt ägg var bara för att jävlas.  

Ja, så var det ju melodifestivalen förstås! Jag kunde gå med pirr i magen flera timmar innan det magiska klockslaget 20.00.

Ni kanske inte känner igen er alls, men isåfall var jag väl före min tid, liksom som det första praktexemplaret på en eurovisiongalen super-bög. Fast utan bög.

Samma känsla infinner sig idag: Let's dance börjar!



Som om detta inte vore nog kommer fröken Elin och Bonden!

Kommentarer

Markattan:

Härligt, här ska dansas!



Markattan, som aldrig fick leta efter ägg...

2010-01-08 @ 19:05:07
magda:

Vad tyckte du?



(ja, om let´s dance, inte om Elin)

2010-01-09 @ 22:29:15
Äjj-Käjj:

Eftersom jag spenderade kvällen hos Burhönskillen så tittade jag på Let's dance. Men det var inget pirr. Eller jo. Men jag drack för mycket vin så det var nog mer det.

2010-01-09 @ 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.