Ranelid eller fred?
Den 24 augusti förra året klippte jag av mig håret. Jag klippte mig till en butcher-flata-look och kände mig coolast i hela Heda.

I några veckor.

När det nu SAAAAKTA växer ut igen så är det mindre coolt. Det finns inget att göra åt det. Just nu har jag exakt samma frisyr som Björn Ranelid. Skulle jag blondera det hade folk inte ens sett skillnaden. Jag använder ju läppglans precis som han dessutom. Tur att jag pratar svenska åtminstone, och att jag inte knäpper upp skjortan så mycket.

Imorse var det värre än vanligt. Det stod åt alla håll jag inte ville att det skulle stå åt.

Således utbrister jag irriterat -"Om någon frågade vad jag helst skulle välja mellan fred på jorden och långt hår skulle jag välja långt hår." 

Filippa ser allvarligt på mig -"Men mamma, så kan du väl inte säga!" "-Jo det kan jag visst det." "-Men är du dum i huvet eller? Är det bättre att folk dör bara för att du ska va nöjd med håret?!?" Hon ser misstroget på mig. -"Ja" piper jag. Och skäms lite.




Kommentarer

G, the peacemaker:

F-NKEN!

Braaaa jobbat morsan. Not. Där rök min nominering av dig till Nobels Fredspris 2010.

Men, vad är väl en bal i Oslo mot lite längre hår i Heda.

2010-01-27 @ 15:08:38
Matilda:

hahaha, härligt inlägg!

2010-01-27 @ 17:59:07
Fiffi:

Finns dagar då jag sagt exakt samma sak och min F sagt samma sak som din F.

Ingen av oss lär bli Årets Mama.

2010-01-27 @ 18:12:52
Markattan:

Låter snyggt ju. Man kan önska sig både och vet du! Fred på jorden och långt hår i Heda.



Markattan, "långhårig" pacifist

2010-01-27 @ 21:48:35
magda:

Om inte jag vore gift så skulle jag ragga på Ranelid.

Av lite olika anledningar.



Så. Om jag blir dumpad. Och blir flata, då raggar jag på dig, om det är okej? Vi kan bo hos dig, jag gillar ditt hus.

2010-02-18 @ 13:08:28

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.