Ringar på vattnet
Det finns de som inte förstår sig på bloggar, som tycker det är helt befängt att hänga ut hela sitt liv på nätet.

Men jag vill istället hylla! Klart det finns mycket skit i form av "tjaaa bloggen, här är jag med mina nya jeans som passar superduper till min nya ParisHiltontröja"  - men det måste också få finnas för dem som inte har plats för mer i sina liv. De får iallafall öva på stavning.

Här i bloggosfären har alla möjlighet att ventilera sina problem, ställa frågor, föra diskussioner kring något, skapa debatter, men framför allt att ge varandra stöd. Det blir ringar på vattnet som kan leda till något stort och bra.

Som med Pappan som i måndags miste sin son.

Han får aldrig mer hem sin pojke och den smärtan kan jag inte ens föreställa mig. MEN all kärlek och medkänsla i bloggkommentarerna hjälper en smula i den mardröm han lever i just nu, det skriver han själv. Utan bloggen, hur många hade vågat lyfta luren eller hälsat på för att visa sitt deltagande i sorgen?


Kommentarer

Markattan:

Instämmer Fru Furman, till fullo. Det finns skräp men det behöver man ju inte läsa. Sen finns det så mycket som är fantastiskt läsvärt, roligt, tankeväckande och tröstande. Jag tror också att Fasching finner en massa tröst i kommentarerna.



Vidare, glad att det finns en själ till i världen som säger och skriver tröja istället för topp... eller top eller vad fan det nu heter.



Markattan önskar god helg

2010-01-22 @ 18:12:23
G:

Finns inget att tillägga. Du har sagt allt bra kring detta.

2010-01-25 @ 23:44:58

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.