Bildsammandrag från vår semester


Ja, här ska vi nu iväg på vår husbilsturné.



Mamma får sig en ny väska och semesterfriden är räddad.


Det är så dyrt på Legoland att vi får spader. Ja alla utom Sixten då.


Danska kronan gör att vi drar ner till Tyskland istället.
Några dagar på en härlig strand. WIR LIEBE EURO!



Ja sannerligen: Wir liebe Euro und Erdinger weissbier!


Någon blir onödigt brun på ryggen.


Ett mycket märkligt tivoli mitt ute i ingenstans. Det fanns typ fem anställda som skötte den värsta karusellen och som sålde saker i kiosken, men de flesta åkattraktionerna fick man själv sköta. Det gällde att stänga till staketet och kolla att alla barn satt fast, sedan tryckte man bara på knappen och bad till Gud att alla skulle överleva.


Hem och operera bort polyper. En halvtimma efter uppvaknandet: Glad som en speleman.
Sedan drar vi vidare.


Vi stannade några dagar i tokvackra Grundsund och Hunnebostrand.




Sedan födde jag barn.       Nej, men jag blev faster till Mr X.


Vi var på Liseberg och hade första regndagen på semestern, vilket resulterade i att vi kunde åka karusell utan att köa.


Stannade en natt hos familjen Äjj-Käjj. Hon är den första människan jag mött som liksom jag färgkoordinerar bokhyllan. Skönt att man inte är ensam.


Japp här ser vi hur hon tänkt "gult". Bra Äjj-Käjj.


Vidare ut i hennes trädgård: två flamingos som skär sig mot hennes orangea barn, men å andra sidan: han behöver ju för all del inte stå just där.


Jag visste att hon gillar Maria Montazami. Men kanske inte så här mycket. Tofs 1.


Tofs 2 & 3.


Tofs 4.


Tofs 5. (Det fanns en tofs 6 också men jag tror ni har förstått nu. Hon är som Maria: "tofsig av sig.")


Här röker vi vattenpipa. Äjj-Käjjs man är assyrier och vi är ju helt för nya kulturella upplevelser. Och vips, dagen därpå är jag ägare till en egen vattenpipa, synd bara att det mest ryker svart rök och smakar kol när jag testar själv...


Kommentarer

Sus:

Fin stjärt! Män är liksom finare från baksidan..

Dock gör framsidan mer nytta.

Så Äjj-Käjj är en Tasslelover =)!!

Haha! Där ser man...

2010-07-15 @ 19:03:16
Den hemska tvillingen:

Låter som ni haft det rätt bra hördu.

Men du, beskriv gärna i ett eget inlägg storheten i vattenpipa för det har jag aldrig fattat. Tack på förhand.

2010-07-15 @ 22:14:04
kyrksyster:

Jaså, du är sån som smygfotograferar med mobilkameran! Avslöjad av bildkvalitén... Vet din arbetsgivare om den böjelsen?



Annars är det kul att se dina härliga ungar som växer och frodas! Var rädda om er i sommarvärmen!



2010-07-16 @ 23:50:15
Helena m. 4:

Numer är hon också stolt ägare av en väldigt gul och ganska stor badanka... oklart dock om den ska bo i trädgården, men den går bätte ihop med hennes orangea barn.

2010-07-17 @ 21:09:19
äjj-käjj:

WOW! Ett helt hemma-hos-reportage! Hahaha! Ja, tofsar är viktigt! Detta tofsande började dock för en eon sedan då jag bodde i USA ett tag. Nu kan de få komma fram, en efter en, när barnen inte tycker att de är det mest intressanta här hemma längre.



Du/ni har så otroligt fina och goa barn!!



Den hemska tvillingen - Det bubblar så trevligt.



2010-07-18 @ 23:02:42

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.