Att leva i förnekelse

Det är mitten av mars. Då är det vår, ja, nästan sommar.




Jag: -Blunda mot solen killar! Känner ni hur skönt värmen killar mot näsan?
Agaton: -Ja höj något, va äj dä?
J: -Det är bara ett flygplan, sola nu.
A: -Men vaj äj flygplanet?
J: -Uppe i luften såklart. Känner ni vad skönt det är när man ligger still i solen?
A: -Ja sej inte flygplanet. Vaj äj den?
J: -Uppe. Nu sitter vi tysta och njuter. 
A: -Nu sej jag den!!! Vajt ska den mamma?
J: -Men jag vet inte gubben. Nu solar vi.
A: -Men VAJT ska den mamma?
J: -Till Rhodos.
A: -Jaha till Jodos? Vajt liggej Jodos mamma?
J: -Långt borta. Nu solar vi.
A: -I Madagaskaj?
J: -Nej i Grekland.
A: -Vajt ä dä? 
J: -På ett ställe som heter Grekland.
A: -Jaha. Gjekland.




Nej men Sixten, inte fryser du väl om händerna?!?


Kommentarer

fröken Elin:

Har Mannen skottat baksidan också???? Vid närmare eftertanke så tror jag nog att han kan få jobb här, även om vi inte köper djur. Bonden har inte alls samma inställning till skottning. Bara om det är en traktor inblandad.

2010-03-15 @ 17:43:23
Äjj-Käjj:

Hahahhahahaha! Guuu, så roooligt!!!

2010-03-15 @ 23:24:51
Gustaf:

Agaton är kung av Heda!! :-D Även om Sixten lär opponera sig ;-)

2010-03-16 @ 18:05:30
Markattan:

Längtar till Jodos i Gjekland nu.



Markattan

2010-03-16 @ 21:04:22

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.