Grå-grå-gråååå

Två timmar.

Två timmar har jag umgåtts med min mamma idag. Det känns som om jag genomgått en cellgiftsbehandling. Helt dränerad på energi.

Det tamejfan klagas och knotas på den gnälligaste katrineholmskan ni bara kan tänka er, nonstop.

"-Jag är så ful i håret."
"-Ja men gå till frisören då."
"-Men de är ju alltid fullbokade tycker jag."

Tystnad. Jag rör om i koppen och tittar ut genom fönstret. Det är lika grått ute som i hennes sinne. Jag önskar att hon bara kunde säga ett vänligt ord, eller något positivt.


"-Uuuuusch vad jag ångrar att jag flyttade hit." Tung suck.
"-Men vi kan hjälpa dej att flytta tillbaks till förra stället."
"-Det säger du bara för att DU tycker det är kul att flytta."
"-Men ge dej, det är ju du som klagar, vi kan flytta dig och du vet ju att du inte behöver lyfta ett finger."
"-Nej jag är för gammal för att flytta."
"-Jaha, men nu måste jag åka tillbaks till jobbet hörrö."

Om min mamma har en aura så måste den vara grå.

Nu blir det sushi och en hink vin. Parce que je le vaux bien.

Favorit i repris, jag bara googlade på "surkärring".
Om det finns någon som tycker att det är lågt att blogga om sin morsa, så säger jag att det är lågt att vara morsa och vara en sån energitjuv.


Kommentarer

Den hemska tvillingen:

Det spelar ju ingen roll om man är morsa eller vän eller vad man nu är, energi ska man ge, inte ta. Inte alltid och inte för allt. Ibland får man ta men för det mesta ska man ge. Din mor har inte gjort sig förtjänt av att du ska må kass.



Kram i vinångorna.

2010-03-19 @ 19:36:03
Gustaf:

Hoppas du fick tillbaka mkt energi av din HÄRLIGA familj!

Kram å skål!

Puisque vous êtes le blogueur meilleure femelle.

2010-03-19 @ 19:59:24
Markattan:

Den dag min son bloggar om mig som du bloggar om din mamma är livet slut. Jag är inte världsbäst i kategorin mamma men sån där kan man ju inte vara, om man har en enda indian i kanoten. Fy och fusk, Fru Furman behöver en uppgradering.



Markattan, standin om du vill..

2010-03-19 @ 23:32:46
Ja du vet...:

Hej.

Hur gör man när mor hittat till ens blogg vari man tidigare omnämnt henne som "idiotmorsa". Ja menar, det finns inget körkort för att bli förälder. Man kan inte klandra pärona för att vara inkompetenta i ämnet. Jag har förlåtit själva grundsynden, att inte ta ansvaret för sina handlingar, men kan inte komma över känslan att nästan alla i min familj är korkade dumbommar som jag helst inte vill ha med att göra om dom inte lägger manken till och kammar till sig lite..

Äh, behövde bara vädra lite. Har haft en sugig dag.

Hoppas du är glad. Du och dina fina historier från ditt liv får mig att le ibland.

Hälsa familjen.

Kram // T

2010-03-19 @ 23:48:32
Åse:

Det viktiga är att du inser att du inte kan ändra på hennes attityd eller att hon är energitjuv. Det måste hon ta ansvar för själv. Det enda du kan påverka är att lära dig att skärma av och inte låta dig dräneras på energi... det finns olika knep att ta till... :)kram

2010-03-20 @ 14:14:36
furman:

Tack hörrni! Jag blir lite slut samma dag som jag är med henne, men dagen därpå är jag som ny igen. Man är ju van. Dessutom kan hon vara rar ibland också. Jag tror det hände en gång i juli 2006 sist. Det lever jag på än idag. :-)

2010-03-20 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.