Hey, I got a Cherry on Top Award!!!

Joho, sörrni!

Jag har gått och fått en award av Kyrksyster och i den ingick det att lista sina tre favoritförfattare och en favoritbok per författare.

Här kommer det:

1.Judith Merkle Riley med hennes trilogi "En vision av ljus", "I det gröna lejonets spår" och den ännu inte översatta "The waterdevil". (Jag har skrivit till Bra Böcker som utgivit de två första, men inte fått något svar. Det vore underbart att få läsa den sista på svenska.) Om man bara får lista en så listar jag den första då. (Jag är inte så bra på att följa regler.)

2. Donna Woolfolk Cross "Påven Johanna" (kom ut som film förra året.)

3. Patrick Süskind "Parfymen" (har också kommit som film, och den är väl OK.)

Skulle gärna velat ta med Jonas Gardell och alla hans böcker, Martina Haag, Jonas Jonassons "Hundraåringen" och en massa andra, men hehe, ja det gjorde jag ju nu!

Nu skickar jag vidare till:

Bondens fru


Fiffi




Tingeling


Sus och...


Äjj-Käjj (som jag vet bara ääääälskar awards! ;-) )  

Regelsamlingen:
1 Tacka den du har mottagit priset av.
2 Kopiera prismärket till din blogg.
3 Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.

4 Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.

Kommentarer

Fiffi:

Tack så MYCKET!!

Jag kastade bumerangen och den kom inte tillbaka. Det fastnade hos dig.

http://ufo-fiffi.blogspot.com/2010/11/lax-lunch-med-korsbar-pa-toppen.html

2010-11-30 @ 11:59:19
Ting:

Tack!

Ska försöka klura på ett bra inlägg! :)

2010-11-30 @ 15:45:49
Elin - Bondmora:

Jag läser "Parfymen" just nu! Och "Påven Johanna" är ju så bra! Jag återkommer snart med mina tips.

2010-11-30 @ 19:48:12
Sus:

Tack =) Kommer inlägg.

2010-12-01 @ 07:50:55

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.