Äckliga morgon
Jag hann vara på jobbet i 10 minuter igår. Sedan var det bara att bege sig hem. Illamående, magont och huvudvärken från helvetet. Men jag spydde aldrig, det i sig är en seger.

Vaknar nu på morgonen och känner att kanske kanske kan jag jobba idag? Går upp och väcker barnen.....nja...lite illamående är jag nog fortfarande? Kan ju bli bättre om jag äter nåt? Tänker att jag får avvakta en stund.

Hjälper Matilda med håret. Borstar ihop det till en hästsvans. Ungen är helt rödprickig i nacken. -"Herregud vad har du för utslag?!?" Det ser ut som röda hund!

Då ser jag....... i hårbotten..... rör sig något?



Det är så äckligt att jag knappt finner ord för det. Det tycker Matilda med. Hon har en kroppshållning som närmast påminner om en hunsad träl på en lerig potatisåker.

Men jag är glad över att vi hade en flaska Prioderm hemma. Filippa hade löss för 6 år sedan och flaskan var kvar, datumet hade utgått men det var väldigt effektivt ändå, de dog på direkten.

Nu har jag kammat genom alla barn inklusive mig själv och det var ingen mer som fått det. Än.  Och ändå: vad psyket spelar en spratt: det kliar ju överallt!

Kommentarer

Teresia:

 gud sâ äckligt! Men tack för bilden, jag har alltid undrat över hur pass stora lös är, men nu vet jag :-).



Jag hoppas att dagen blir bättre än morgonen!

2010-09-14 @ 10:17:15
Flygis:

Fy fan, så äckligt!! Men ännu värre är att jag faktiskt kunde svaret på din fotofråga, vem du var lik. Jag trodde bara att du drev med oss, det fattade väl alla att det var Björn Gustavsson? Fan också. Jag borde ha vunnit!

2010-09-14 @ 12:19:58
Flygis:

Fy fan, så äckligt!! Men ännu värre är att jag faktiskt kunde svaret på din fotofråga, vem du var lik. Jag trodde bara att du drev med oss, det fattade väl alla att det var Björn Gustavsson? Fan också. Jag borde ha vunnit!

2010-09-14 @ 12:20:20
Åse:

Ohh ve och fasa, men det verkar rätt snabbt avhjälpt ju... ser Emmas numera lite kortare hår framför mig men ändå

2010-09-14 @ 14:29:45
Elin - Bondmora:

Nejmen usch! Stackars Matilda!

2010-09-14 @ 21:01:08
Cattis:

Ja usch! På skolan här florerar oxå löss...



Härligt med barn, mask, löss o mollusker...



Kamma på! :-)

2010-09-14 @ 22:51:57
Matilda Barnboksillustratör:

Nämen fy, usch, minns det där! Kamma kamma kamma, och är man inte själv den som är drabbad KÄNNS det som att man har löss ändå! Psykiskt ja!

Tur ni fick kol på dem!



Sv: Ja men verkligen! Blir så himla arg!! Hur FASEN kan man göra något sådant?!? Kan fortfarande inte fatta (och kommer aldrig någonsin förstå heller för den delen.)

2010-09-15 @ 10:57:52

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.