Från sött till surt.

I helgen hade vi konfirmandinskrivning.

Av 57 möjliga har 34 anmält sig och för tillfället har vi alltså 60% vilket är helt amazing i det sekulariserade Sverige 2010. Att vi åker på ett läger till Stockholm och ett till Köpenhamn i vår är liksom inte enbart anledningen, det har vi gjort i många år. Att 22 av 34 går eller har gått i våra grupper i kyrkan kan däremot vara ett skäl tänker jag.

Jag gick som på moln, detta måste vara kvittot på att vi gör något bra!

Ja, glad var jag alltså där på söndagen, direkt efter jobbet åkte vi till den härliga familjen Laurin. (Jag måste bara säga att pappan i den familjen är polkagrisbagare, det är så coolt!) Skulle jag ha det jobbet skulle jag 1; inte ha några tänder kvar och 2; vara överviktig med svår diabetes.

Jag hade en spänd förväntan i magen, som inför melodofestivalen, valvaka liksom! Yiiihaaa!

Men segertårtan toppades av den suraste grädden man kan tänka sig. Den går inte ens att äta.


Kommentarer

Anonym:

Hej och grattis.

Se mitt inlägg på FB.

Varför ange 59,6% när 60% låter mycket bättre?

2010-09-21 @ 11:06:30
fru furman:

Jo jag ska ändra, men det känns bara för mycket:60% liksom, det är ju inte rimligt! Eller jo, det är det ju, för det är ju så det är. Ojojoj.

2010-09-21 @ 11:16:12

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.