Fru Furmans morgontanke del 1. (Första gången hon tänker så tidigt på dagen.)
Det var en gång en lärare som varit mycket sjuk. Så sjuk att han varit nära döden.
När han till slut blivit frisk och kommit tillbaka till sin klass sa han: -Nu vet jag iallafall att Gud inte finns.
-Hur vet du det? frågade eleverna.
-Jo när jag var nära att dö fanns det bara mörker och inget ljus som folk snackat om.
Tänk att det i dagens skola är tillåtet att avfärda Gud inför sina elever, men inte att tala gott om "honom".

Kommentarer

Bondens fru:

Ja, det är verkligen mycket märkligt.

2011-12-09 @ 14:24:14
Catten:

Visst är det märkligt! Jag upplever också att vissa ibland i sin strävan att "avrelischösiera" skolan ofta gör rena övertramp och mer eller mindre "tvingar" på eleverna sin icke-tro. Vilket verkar vara typ 1000 gånger mer tillåtet än att faktiskt prata om sin tro....

2011-12-09 @ 17:40:51

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.