Vår semester i bilder


Min Duracellkanin till man bara körde och körde.... 1 timmas sömn utanför München sedan fortsatte han....


Medan vissa andra sov sig genom det mesta...


Alperna gick dem helt förbi... (fast på hemvägen var de vakna just där.)

Framme i Bibione, och så här såg det ut om man stod på vår balkong. Vi hade 12 pooler att välja mellan på vårt område, men vi höll oss mestadels till den på bilden.

Det första jag gjorde på vår semesterort var att gå i klinch med ett butiksbiträde.
-"Skäms ni inte att sälja såna här flaskor?" sa jag (Fast på engelska då jag misstänkte att hans svenska inte var så bra.) -"No why? He was a big leader" svarade den unga italienaren, och jag bestämde mig för att inte slå ner honom för det är ju 1: Inte så man ska göra och 2: Det är ju inte han som beställt flaskorna till samtliga vinaffärer i Bibione.


Även leksaksaffärerna sålde Hitlergrejer. Vi var helt chockade.


Nåja, här på balkongen satt jag och drack kaffe. Den här bilden lägger jag in så ni får se mina snygga ben. (ellerhur Bettina?!?)


Min man läste ut den 3:e boken i hans liv och började på sin 4:e. Detta är en unik bild som ni förstår.


Jag hade kutat runt på diverse mackar i Helsingborg på jakt efter StarWars och Blixten Mc Queentidningar så pass att jag helt glömde bort snus till mig själv. Så jag fick röka istället. De här var visst bara för dem med MS som sitter i permobil, men det gick det med.


På favoritrestaurangen där jag uteslutande åt Cozze Marinara eller Spaggethi Vongole. I två veckor.


Så här bra sitter Mary Kays nagellack. Detta är exakt 3 veckor efter påpenslandet. Och då har jag badat och gått i flipflops (vilket innebär att jag ständigt snubblar och skrapar tårna i asfalten.)


När vi kom hem var chilin färdig som växt i vardagsrummet.
...Och Ellos hade skickat reklam till mig. Jag hade ringt dem vid en beställning för någon månad sedan och sagt åt dem att ändra mitt namn för det stod Farman på kuvertet. Så blev det så här istället. Jag lät väl grinig i telefon antar jag.


Kommentarer

Sus:

Härlig semester! Fin familj!

Mer behövs inte.

2011-07-28 @ 22:18:05
kyrksyster:

Det där med Surman var kul! Rolig semesterredogörelse! Jag har oxå haft semester - nästan fem veckor att umgås med gubben dygnet runt. Lite trögt att gå in i pendlandet igen.



Vår resa kan man också beskåda i min blogg!

2011-07-30 @ 21:22:20
åse:

åhh hahahhaa snacka om ngn semeatervcikarie på ellos som hängt upp sig... jag tar inget ansvar för felstavcningar kmapparna på telefonen är ju jättesmå...... tack för ALLT eret jobb i lör ni är underbara

2011-08-01 @ 20:14:23

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.