5 saker om mig

Jag har fått en award av Bondens fru där det ingår att man berättar 5 saker om sig själv.


1. Jag var livrädd för "Panngubben" när jag var liten. Om jag hade varit i källaren hade jag endast 9 sekunder för att ta mig uppför trappan annars skulle han gripa tag om min fot under de blanklackerade furustegen och dra med mig till pannrummet. Jag var övertygad om att hans ansikte såg ut som en afrikans mask av balsaträ, utan att ha sett honom. Jag bara visste.

2. Jag har suttit full på pizzeria Amalfi med Lars Winnerbäck och vi tyckte just då i vårt tillstånd att en bra idé skulle vara att han fortsatte göra musik, men jag skulle fixa hans texter eftersom jag var ungdomsreporter på Östgöta Correspondenten och därmed "besatt ordets gåva". Ganska pinsamt så här i efterhand när man tänker på hur bra hans texter är, utan min hjälp.

3. Jag blev lite besviken när min man friade, för jag trodde att han skulle dra fram ett solarium i födelsedagspresent där jag satt och blundade på kommando, inte dra undan vardagsrumsbordet för att ställa sig på knä.

4. Jag tror att jag sett Jesus. Utan hjälp av droger.

5. Jag har lyckats bära samma par linser i 6 månader utan att ta ur dem en enda gång. Min optiker blev skitarg och jag bara "-men hallå det är typ mina ögon , inte dina." Jag var 17 år och led av en sen pubertetstrots. Tydligen.

Jag skickar vidare denna award till Musikunge, Sus, Åse och Sockenvägens söta.


På den tiden då jag var rädd för panngubben. (Det fortsatte tills jag var 12.)


Kommentarer

Therese - Sockenvägens Söta:

Ha ha ja hur ska man kontra på dessa både intressanta och roande sanningar... Här krävs verklig tankeverksamhet. Och det är tufft. Får skjuta på det lite tills mina bortresta hjärnceller kommer tillbaka ;-P Ha en fin kväll <3

2011-03-03 @ 18:57:54

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.