Det är hon och jag i BWO, det är vi mot hela världen.

Jag har aldrig varit känd för att vara målmedveten. Men ni ska veta, att klippkortet jag hade hos frisörsyrianen i byn var jag fast besluten om att få komplett stämplad. Den 6:e gången skulle jag få klippningen till halva priset, och det skulle bli i dag.

Som vanligt tar han av mig glasögonen så jag inte ska kunna se vad han gör. Jag ber honom klippa nån slags page för att det han gjorde med mig senast mest liknar en hockeyfrilla, och när underhåret är nära på 2 dm längre än överhåret börjar jag nästan följa elitseriefinalen, fast LHC inte är med längre, och det är ju inte bra.

Han börjar klippa, och jag tänker inte prata med honom denna gång, nej, jag tänker hålla tyst, inte väcka den björn som sover liksom. Han är inte på humör märker jag, och på 10 minuter är han klar. Jag frågar lite försiktigt om han inte ska tunna ur håret lite, eftersom det är väldigt tjockt, men nej, nu är han klar efter att ha format det med världens varmaste hårfön som skållat hårbotten på mig. Utan glasögon kan jag tom. se min stora page. Den är som en lampskärm eller nej, snarare som en champinjonhatt. Ja, precis som en champinjonhatt ligger min tjocka page! Som en längre variant av frisyren som hon i BWO hade i Melodifestivalen. Tunna ur vill han inte, för då får jag bara en massa hår som flyger upp och ställer sig på hjässan, säger han. Ja han var helt enkelt inte på humör, han hade inte lust mer. Bakom väggen sitter en syrianpolare som vill spela kort, klart det är roligare!?!

Nåja, nu ska jag i alla fall få klippningen till halva priset, det står det tom. i den 6:e rutan, och sen lovar jag mig själv tyst att aldrig mer återvända. Men nej, han vill ha sina pengar, istället får jag en shampoflaska gratis. Han är så stressad över att kompisen sitter och ropar bakom väggen att jag märker att det inte är någon idé att käfta. Jag tar hans jävla epa-shampo och betalar fullt pris för min champinjonhatt. Besvikelsen och ilskan bränner i bröstet.

Men jag lovar er att nu försvinner hans första och enda stammis.



Tack syrianen, men nu får du stå på egna ben.


Kommentarer

Speja:

Enträget jobbat. 6 gånger! Och champinjonhatt som avslutning;) Har också varit hos frisör idag. Och är ilsk som jag vet inte vad. Himmel vad missnöjd jag är. Varför är det så svårt att ta strid med frisören? Kanske är man rädd för att de ska ta hämnd där i stolen?

2009-04-08 @ 18:57:18
Markattan:

Fast Markattan tycker du blev hemskt söt. Men ändå, det hade jag aldrig gått med på, markattig som jag är. Helvete så arg jag hade blivit om någon lurat mig på halva-priset-konfekten. Då hade det hörts ända till Ödeshög minsann. Tror jag...



Markattan

2009-04-08 @ 19:02:21
Anonym:

Frillan är ju juste.

Men hur gjorde han så att du fick en så stor näsa?

Och hans djävla hårtork - varit där - flinten skållad - vågade inte protestera - Syrianen "för varmet?" - lite ksn du väl sätta ner - "går inte göra, trasigt ser du" - OK kör på då - men om jag återkommer är jag iförd en asbetsjudekalott (långt svårt ord som furmanungarna skall lära sig att stava till nästa gång ordningsmannen är barnvakt).

2009-04-08 @ 19:28:50
fru furman:

Stor näsa? Ska jag spöa dej soppdietmannen!?!

2009-04-08 @ 19:31:08
Äjj-Käjj:

Jag tycker du är jättefin! Det skall nog till mer än en syrian för att förstöra ett så vackert yttre! :-)

2009-04-08 @ 21:15:56
fröken Elin:

Illegal spelklubb, jag visste att det var något kriminellt med stället! Men du är JÄTTEFIN Linda! Ett tips: På Hårshoppen håller de vad de lovar, efter ca 10 klippningar får man en GRATIS! Det är sant, och nu får jag två gratis eftersom jag kört reklam för dem här.

2009-04-08 @ 21:29:12
fru furman:

Gud vad alla är snälla, snart inbillar jag mig att frisyren är okej, MEN DET ÄR DEN INTE, den är så tjock att jag med nöd och näppe kan peta den bakom örat.Och står jag stilla stannar den där i få se....30 sekunder ungefär.

2009-04-08 @ 21:34:34
Äjj-Käjj:

Jag antar att du tänker ge dig på att tunna ut det själv nu? GÖR DET INTE!

2009-04-08 @ 21:49:40
fru furman:

Nej men kom hit och klipp mig då, du som nästan är färdigutbildad frisör!!!!!!!

2009-04-08 @ 22:06:23
fröken Elin:

Hårspray och hårnålar, mer än så får du inte göra på egen hand!

2009-04-08 @ 22:20:26
fru furman:

Jo nu klipper jag. Nu tar jag upp saxen, iiiii, det går lite trögt i början för håret är sååå tjockt, och kökssaxen är så trööööög (klibbig efter att jag klippt upp ett juicepaket)iiiii, nu klipper jag, ojojoj.

2009-04-08 @ 22:27:42
Gustaf:

Du är ju jättesöt, håller med Ä-K.

2009-04-08 @ 22:51:05
Borgar-Pappa:

Jag håller med Markattan, Ä-K och Gustaf: du är jättesöt, rör inte frillan! Däremot kan du gärna spöa soppdietmannen/ordningsmannen, ty nu vill han lära furmanungarna att stava fel! AsbeSTjudekalott är ett svårstavat ord, dessutom miljö och hälsofarlig - medan

"asbeTSjudekalott" finns inte ens som fantasiprodukt. Varför ska man lära några oskyldiga barn att stava så?

Dra ner hans soppdiet till 2 matskedar om dagen, åtminstone till annandag påsk - då får han vara med på Ombergs-påskbordet, sen är det soppa igen!!!

2009-04-09 @ 02:49:20

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.